Gå til innhold

Venter og venter


Veronika79

Anbefalte innlegg

Hvordan fyller dere ventetiden??

Klarer ikke tenke på anna enn at jeg vil det skal starte og få det overstått. Dagene går i litt rydding, vaske unna klær, facebook... Men psyken er bare opptatt av når det store skjer!

Blir like skuffa hver gang kynnerene stopper, mens smertene gir seg etc..

4 dager til termin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjør det samme som deg egentlig...

Pussler litt rundt i leiligheten, ser på barnerommet, ser tv og prøver å lese bok, uten at jeg får helt til å konsentrere meg om handlingen når det er sååå nære... Jeg har også 4 dager igjen til termin..

Lytter spent til kroppen hele tida og venter på å kjenne noe jeg ikke har kjent før :)

Er skikkelig spent nå...

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går i det samme som hos deg igrunn...dagene er til tider laaange! men veldig positivt er det jo at det er som regel ryddig og rent i huset nå, det er deilig :)

 

Jeg orker ikke gå i byen no særlig...ikke kafe engang...noe jeg til vanlig syns jeg veeeldig ålreit ;)

 

Jeg er 11 dager over termin i dag (17 dager over menstermin, som jeg mener er mer riktig...), og har time for overtidsvurdering på sykehuset til fredag. Har ingen planer om å hjem uten å bli satt i gang da kjenner jeg! Håper bare de er greie og hører på meg...

 

Jeg gikk 13 dager over sist gang (ca 20 dager over menstermin), da satte det i gang av seg selv. Håper jo selvfølgelig på det denne gangen også...men det kan sette i gang NÅ!!:)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet av noen sinnsyke menssmerter i 5 tia i natt. Gikk på do og fikk rier (?) sto der å tenkte ahhh... så vondt var det det var ja. Uææææ. La meg igjen for å slappe av å ikke vekke hele huset. Sovna i 7 tia da smertene hadde gidd seg. Følte meg snytt da jeg sto opp i dag.. Skulle ikke sovne jeg.. Det skulle bare bli vondere. Sørens greier. Får kynnere bare jeg står litt i dag så har gjort litt i huset i håp om at noe skjer... I natt kanskje??? Prøve med sex i kveld og... Blir sprø jeg av å bare vente...

1. mann kom på termin datoen, men det har sikkert ikke noe å si denne gang??

Våger ikke gjøre for masse arbeid heller om dagen, må ha krefter til en eventuell fødsel om natta..

Føler med deg,- er kjempe spent på å se lille prinsesse!!

Lykke til ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, stakkars deg! Jeg ber til høyere makter om å slippe overid.

Fikk på termin sist. Da våkna jeg av at vannet gikk. Ganske greit forda visste jeg det skulle skje. Ingen rier eller kynnere som kunne stoppe å lure meg!! ;o) Her er det regel om å bare gå 24 timer etter vannet er gått. Genialt. Så de starta riene med drypp etter 14 timer. 5 timer etter det var han født. Gikk som en drøm. Jeg fikk UL termin 9 dager etter mens termin sist. Denne gang er UL termin 5 dager før mens... Er 100 % sikker på mens termin. Men krangler for all del ikke på å få terminen før. ;o) Har vært på 2 UL etter uke 18 og fått vite at hun er stor og er pluss pluss på termin. Så jeg har håpet litt på før tiden, men det begynner å se dårlig ut nå...

Lykke til. Håper de starter det fredag for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går egentlig overaskende greit. Er selvfølgelig lei og håper på fødsel hver eneste dag. Det som er mest irriterende og slitsomt er alle som ringer, sender mld etc og spør om det ikke skjer no snart! GODA! Har sagt til alle at jeg sender mld når vi er på vei til sykehuset, så "la meg være"!

 

Sist starta det med rier på natta i 05 tida...holdt på en stund, dro på sykehuset i 17-18 tida, riene åpnet ikke no...så de tok etterhvert vannet på meg, satte meg på drypp og 09.04 dagen etter var han ute:)

 

Veldig greit å få UL termin før mens termin da! Den krangler en ikke på nei ;)

 

Har vært på et par - tre UL etter uke 18 jeg også, sist for 1 uke siden. Da ble han estimert til å være mellom 3800-4000 gram. Tør ikke stole helt på disse estimeringene da...for forrige gang ble bebbisen estimert til å være litt over 5000 gram til termin...jeg gikk 13 dager over og forventet en stor baby! men han var "bare" 4210 gram! Større enn gjennomsnittet, men ikke på langtnær så stor som de estimerte.

 

Lykke til videre til deg også!:) Krysser fingrene for at det blir termin baby på deg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter her også gitt! 7 dager til termin nå, men føler at han er rimelig klar for å komme. Og det er jeg også. Huset er til en stadighet nyvasket og rydda:)

Her får man ikke gå lengre enn 7 dager over termin. Rart at det er ulikt i landet synes nå jeg... Ikke for å skremme noen, men følg nøye med bevegelser o.l når man går lenge over.

 

Lykke til alle sammen, vi får vår belønning for strevet snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er det også bare ventemodus... håper på fødsel heeele tiden!! jeg har en sønn på snart 15 mnd også, føler meg helt handikappet når det gjelder alt. så her må pappaen trå mye til! så vil ha henne ut nå å kunne leve et normalt liv igjen uten å smelle beina oppi magen når jeg går opp trappen:P

 

Jeg hadde menstermin den 20, og har ul termin nå den 24. Jordmor skal strippe meg i morgen hvis ikke det har skjedd noe, så har noe å se "frem" til der... :P gikk forresten 5 dager over menstermin sist og 10 dager over ul.. men klarer liksom ikke å slappe av heller :P hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil også få med at sist hadde jeg INGEN fortegn at fødselen skulle begynnne. Våknet kl 06.30 med litt sammentrekninger i ryggen, syns ikke riene var vonde før i 11 tiden og gutten var ut kl 14. så er glad å vite at jeg ikke trenger å ha noen tegn, plutselig kan det være i gang!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har temin i dag jeg. (Menstermin forrige torsdag) Men det er ingen tegn på at det skal skje noemed det første. Så i dag får jeg prøve å bake litt tenker jeg. Har bakt en del til frysern nå når jeg har hatt permisjon. Litt greit å bare kunne ta opp derfra når vi får barselbesøk og det er så mye annet og nytt å tenke på. Nå sitter jeg bare og venter på å få en oppskrift fra ei venninne på mail. Ei sjokoladekake som skal være bedre når den har vært fryst enn nybakt. Spennende...

 

Ellers har jeg merket at noe er på gang de siste dagene da. Har hatt en del kynnere og maserier. Så håper det tar seg opp snart og blir regelmessig og vondt. (Hadde aldri trodd at jeg kom til å håpe på å få vondt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe.. Kjenner til ønsket om:bli vondere please.....

Jeg var nettopp 30, så baka ekstra da å la i frysen. Greit med litt på lur.. Men og greit å ha noe å gjør på om dagene mens en venter...

I går var det masse på gang her følte jeg og hadde stooore forventninger til natta. Men i dag er det stille i fjøset gitt..

Håper vi få snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk.

Jeg er veldig skeptisk til 2 uker overtid. Så ett program der en amerikansk forsker kritserte Norge for å ikke sette i gang ting før. En kan risikere at morkaka slutter å fungere, og da blir jo utfallet katastrofalt. Går som oftest bra, men gud hvor tragisk de gangene det ikke gjør det. 7-10 dager er i mitt hodet nok.

Hadde forlangt å få satt det i gang fredag pga det om jeg var deg.

Jeg har også hørt de har tatt feil mange ganger ang. vekt på ul. Så vi får se om de har rett at hun er rett under 4 kg.. Han jeg har var 2944 på ul termin... Rart om 1 kg skiller de.... Time will show.

Krysser fingre og tær for oss ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er akk som meg!! Begynner å bli lei alle som ringer og sender mld. Men har sakt til samboern min at snart skrur jeg av tlf så får de ringe han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akk som meg!! Begynner å bli lei alle som ringer og sender mld. Men har sakt til samboern min at snart skrur jeg av tlf, så får de ringe han istedet...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he. kjenner til det maset du.. om morgenen på termindagen startet smsene... og jeg var så sur. he he.. "har det skjedd noe" joda, det har skjedd, har jeg virkerlig glemt å informere deg? og svarer du ikke med en gang, tror de at du føder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 dager over....

Jeg blir nesten litt lei meg når jeg våkner og ingenting har skjedd...

Hadde så stor tro på at jeg kom til å føde før tida, men neida....

Skal snart til jordmor å ta akupungtur da, kanskje det funker :)

 

Lykke til ihvertfall, håper noe skjer snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...