Anonym bruker Skrevet 21. april 2009 #1 Skrevet 21. april 2009 Gutten min er litt over 2 år. Han tuller så fælt med maten. I helgene så bare spiser han musebiter av alt han får servert, med unntak når han får yoghurt. Vi spiser alltid sammen vi to, å vi spiser samme type mat, skravler, snakker om dagen og ler ) Sp er koselig. Han spiser litt i bhg. Ikke de store mengdene. Men etter han kommer fra bhg. så er det bom slutt på matinntaket. De spiser jo siste gang i 14 tiden. Uansett hva jeg serverer av middag/brømat/grøt så bare smaker han såvidt. Kunne kanskje fått i han en liten yogurt med havregryn på kvelden, men det vil vel ikke være så bra å få dette hver kveld? En gang i blant går jo greit siden de har middag i bhg. 2-3 ganger pr. uke. Men går dette seg til? Skal jeg bare fortsette å servere middagen jeg lager? Begynner å bli lei av å lage middag.. Han gutten min har ikke passert 11 kilo engang..
Anonym bruker Skrevet 21. april 2009 #2 Skrevet 21. april 2009 Går han og små spiser utenom måltidene? Kjeks, frukt etc? Og drikker han mye? Barn drikker seg ofte mette. Kommer helt ann på hva han drikker!
Anonym bruker Skrevet 21. april 2009 #3 Skrevet 21. april 2009 Når vi kommer hjem fra bhg. så er det ikke mat før middag i 17-17.30 tiden. Da er det sjeldent han drikker noe også (i mellomtiden). Drikke gjør han stort sett kun til måltider, drikker han utenom så er det bare vann. Så han går hverken og småspiser eller drikker mellom måltidene. Å når vi først har satt oss til bordet så setter jeg ikke frem drikke før han har spist litt. Siden jeg vet at han er så småspist, å ikke vil at han skal drikke seg mett.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2009 #4 Skrevet 21. april 2009 Hei. Har to barn og har sett dette jeg også. Det kommer i perioder og jeg ser på det som normalt (har også hørt at det er normalt). Er helt vanlig å være matlei en gang i blant, og det gjelder vel for barn også. Jeg hadde allikevel fortsatt å tilby variert middag og faste måltider! En yoghurt med havregryn på kvelden gjør nok ingen skade. Bruk gjerne Naturell yoghurt og med friske bær oppi? Det viktigste i slike perioder er i alle fall drikke. Tror ikke det er grunn til bekymring. Men vedvarer det over lang til hadde jeg kontaktet lege. Du er også på unormal avføring om det er noe avvik. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2009 #5 Skrevet 21. april 2009 Takk for svar! Han har vel egentlig aldri vært storspist. Bare at jeg har lagt merke til den siste tiden at han sjeldent spiser særlig etter bhg. Men det er vel perioder kanskje ja. Vi skal på ekstra kontroll på helsestasjonen i mai siden han har falt ut av kurven sin. Får høre litt der også neste gang om han ikke har begynt å spise bedre )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå