Månefeen ♥ Skrevet 21. april 2009 #1 Skrevet 21. april 2009 Er i 36+3 idag og forvirret førstegangs Hatt noen uker med "mens"murringer, kynnere (regelmessige og hyppige som varer opptill 2.5t), stikking og "pulsering" i underlivet og nå siste dagene har disse tingene vært kraftig! Igår natt våknet jeg av èn rie etterfulgt av kynnere og masse sterke murringer, fikk etterhvert sove igjen. Følte meg mørbanket når jeg våknet igjen. Hadde time hos jordmor på morgenkvisten, som sa sikkert 4-5ganger iløpet av timen at jeg ikke kom til å gå så lenge. Fikk bekreftet at hodet er festet:) Trøtt og sliten resten av dagen så jeg vilte mye, som jeg stort sett har gjort i det siste. Idag tidlig våknet jeg kl 04.30 med skikkelige "mens"murringer, var så vondt og det tok skikkelige tak både forran og i ryggen. Min mor fødte min bror 6 uker for tidlig, og ble lagt inn med meg for å ligge så lenge som mulig. Hadde dette i bakhodet så jeg ringte KK. Først ville jeg ikke, redd for ikke å bli tatt alvorlig, men samboer slo nr å ga meg tlf. Fikk høre at det hørtes ut som at noe var i gang. Skulle legge meg godt til rette, slappe av og en varmeflaske i ryggen å ringe tilbake om noe endret seg. 45 min senere hadde vi tatt litt tid på de sterke sammentrekningene/sugene i magen, det var bare 3-4min mellom hver gang. Så jeg ringte igjen å fortalte det, da sa hun "kom med en gang så sjekker vi hvordan det står til, men de kan hende du blir sendt hjem igjen". Så vi dro Traff en kjempe hyggelig og rolig jordmor. Fikk belte på magen som målte hjertelyd/puls til baby og sparkene. Hver gang jeg fikk en sammentrekning ble pulsen høyere, og dette var et veldig godt tegn på at babyen klarte å "gi det lille ekstra" sa jordmor. Fikk et glass isvann, å da ble det action ja! pulsen gikk fra 140 til over 160. Jordmor lo Jordmor "håndhilste" på babyen, ingen åpning sålangt, men det kkjentes ut som at ting skulle til å skje. Babyen hadde festet hodet sitt med superlim, noe jordmor var overrasket over "så tidlig" å gjentok at det ikke er lenge til nei! Alt var så klart at bare ved å sette klyster så var alt igang, men hun ville nå helst at jeg skulle ruge meg over til 37+ (etter lørdag) så vi slipper ekstra overvåkning under fødselen. Det var visst en hårfin balanse mellom kynnere og rier på mitt stadie, så hun visste ikke om hun skulle si kynner eller rier. Skulle ringe om det endret seg, vannet gikk, det kom blod, jeg kjente bittelitt sterkere rier e.l. Så skulle jeg være obs på proppen og hvile så mye jeg bare kan for å lade opp til fødsel. Etter et par timer med hvile hjemme kom proppen ut, ble litt overrasket men glad for at det skjedde noe mer Har stort sett ligget å sovet idag, kroppen klarer ikke noe annet, t.o.m vanskelig å få i seg mat for det jobber så veldig. IIIHAAA!! ALdri vært med på noe SÅ spennende før :)
Mammaen til Charlie Skrevet 21. april 2009 #3 Skrevet 21. april 2009 ååååå så spennende.. Hold oss oppdatert da!!
Månefeen ♥ Skrevet 21. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 21. april 2009 Kom litt blod på papiret isted etter en kraftig "murring" Ringte KK igjen, jordmor sa at jeg mest sannsnynlig er kommet over i tiidlig åpningsfase nå! Siden jeg føler meg "trygg" å klarer å slappe av så ble vi enig om at jeg ringer igjen når jeg kjenner litt sterkere rier, og enda mer regelmessig. Blir noen spennende netter fremover nå, siden de fleste starter om natten
trolla <3 <3 Skrevet 21. april 2009 #5 Skrevet 21. april 2009 Åååååå, så heldig du er... Gleder meg sånn til det er min tur:) Masse, masse lykke til!!
JenteOgGutterMamma! Skrevet 21. april 2009 #6 Skrevet 21. april 2009 Hørtes ut til at du er i fødsel, ja! :-) Lykke til! :-))
Månefeen ♥ Skrevet 21. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 21. april 2009 Oi, kanskje fødebagen burde pakkes?
Svale <3 Skrevet 21. april 2009 #8 Skrevet 21. april 2009 Kan sikkert være greit å gjøre det nå Lykke til!
Lykkelig med 1.baby i magen:) Skrevet 21. april 2009 #9 Skrevet 21. april 2009 ja, kanskje det er lurt:)hehe...Ønsker deg kjempe masse lykke til:)gleder meg til det er min tur!
Countess Skrevet 21. april 2009 #10 Skrevet 21. april 2009 Åh så spennende var deilig å lese noe som dette nå kjennte jeg Masse lykke til
♥REBECCA♥ Skrevet 22. april 2009 #11 Skrevet 22. april 2009 heldig du er ,jeg vill også føde, føler meg veldig klar for det nå ja:) LYKKE TIL
Fjerdemann på vei Skrevet 22. april 2009 #12 Skrevet 22. april 2009 Så spennende! Lykke til! (Selv om det er strengt forbudt å snike i køa på den måten, jeg ligger altså langt foran deg i køa! (Har termin om en uke) Så når du er ferdig å føde, får du sende noe fødestøv til meg...) Du kan bare glede deg, er helt fantastisk!
Linn,Skrållan&LilleSøster Skrevet 22. april 2009 #13 Skrevet 22. april 2009 Spennende;) Må holde oss oppdaterte da.. Reist på føden kanskje????? Hmmmmmmm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå