Gå til innhold

Trenger jeg å bekymre meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et par dager nå hatt smerter på venstre side av hodet. Det begynner helt nederst i bakhodet (nesten i nakken) og strekker seg helt opp på hodet. Kun på en side av gangen. Har også hatt det sånn på høyre side.

Innimellom får jeg en prikkende følelse i hodet. Akkurat sånn som når for eks. armen har dovnet bort.

Nå har jeg tatt smertestilliende, og nå kjenner jeg nesten konstant den prikkende følelsen.

Skal til legen i mårra pga dette og andre symptomer. Men, kjenner jeg er bekymret for at det skal være noe alvorlig nå... Noen som aner hva det kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det første som slår meg er migrene. Men det kan være en nerve i klem i nakken din.

Gjest Tale30
Skrevet

Jeg tenker også at det kan være nakkerelatert. Mye stress for tiden?

Skrevet

Nakke? Kanksje... jeg er vel kanskje litt småstresset uten at jeg tenker over det.

Men, jeg har ikke smerter i nakken da. Kun i hodet...

Skrevet

Helt vanlig spenningshodepine? Fint lite sannsynlig at dette er noe alvorlig.

Skrevet

Ja, jeg håper jo det ikke er noe alvorlig... men, har andre ting i tillegg som gjør meg ekstra bekymret. Er ikke sikkert tingene har noe med hverandre å gjøre, men det gjør at jeg blir bekymret.

Gjest Tale30
Skrevet

Hva er de andre tingene da? Spenningshodepine kan jo for eksempel føre med seg synsforstyrrelse

Gjest Nydelige Christina&Nathalie
Skrevet

Ikke for å skremme deg men ei jeg kjenner fikk hjernehinnebetenelse..og hun fikk først sterk hodepine..men du spør jeg svarer. Det er jo sikkert bare migrene da eller kansje stress?

Skrevet

Spenningshodepine kan det jo være. Har noen ganger smerter i øyet, for eks. om jeg snakker høyt stikker det bak øyet. Verker også i øyet. Men, kan ikke huske om jeg har hatt hodesmerter samtidig med dette. i tillegg virker det som om jeg ikke ser helt klart på det samme øyet innimellom. Dette kommer og går.

Andre symptomer er lette leddsmerter, hjertebank, ømhet på høyre side under ribbena.

Gjest Tale30
Skrevet

Honningmelon: Er du gravid?

Angående hjernehinnebetennelse, så tror jeg at det skal oppstå plutselig og bli veldig ille med en gang. Det er vel ikke en gradvis og langvarig sykdom..

Skrevet

Nei, er ikke gravid.

Er egentlig ikke bekymret for hjernehinnebetennelse. Er mer redd for kreft jeg da.

Skrevet

Fint at du skal til legen. Man skal alltid ta seg en tur dit hvis man er bekymret for noe.

Men for å berolige deg litt høres symptomene dine ut som noe ufarlig. Spenningshodepine mest sannsynlig....stressrelatert, jo mer du tenker på dette jo værre vil plagene bli og det kan også dukke opp nye plager.

Skrevet

Ja, jeg håper det bare er noe uskyldig. Og jeg er også klar over selv at noen av de andre symptomene kan skyldes at jeg har hengt meg opp i at jeg tror noe er galt.

Får tro legen ikke tror jeg er hypokonder når jeg legger ut om alle symptomene mine :-s

Skrevet

Jeg har slike smerter mer eller mindre konstant etter en mckræsj for noen år siden. Det skyldes stive muskler, mest sannsynlig er det det samme hos deg.

Kiropraktor /massasje er min anbefaling (ikke nødvendigvis samme dag).

Skrevet

Kjære søte Honningmelon.

Er du sikker på at det ikke er fordi du er stresset og nervøs for legetimen i morgen? Har fulgt med på innleggene dine og er klar over at du gruer deg.

Det er veldig vanskelig å sitte her og "stille en diagnose". Prøv å slappe av og ikke bekymre deg. Du har legetime i morgen, klarer du å vente med bekymringene til da?

Stor klem.

Skrevet

Jo, jeg er nervøs for timen i mårra, men har hatt dette en stund, og er ganske sikker på det ikke skyldes timen i mårra. Men, det KAN jo skyldes stress da. Jeg stresser nok mye uten at jeg tenker over det, sånn i hverdagen.

Er liksom det at jeg ble først bekymret for èn ting, også har det liksom ballet på seg. Er to tilfeller jeg har hørt om på kort tid nå hvor de har gått til legen, fått beskjed om kreft og dødd kort tid etterpå, så det har nok skremt meg en del.

Men, skal prøve å slappe sånn delvis av i kveld :)

Takk for klemmen, Monajenten...

Skrevet

Er vel egentlig umulig for oss å si.. men jeg har kronisk migrene og mange i min familie har det, dessverre for deg så har du mange av de symptomene.. de smertene forsvinner ikke med vanlig smertestillende..

Lykke til hos lege, jeg er sikker på det ikke er noe alvorlig ;)

Skrevet

PS typisk for migrene er at man kjenner det kun på ene siden men ved svulst kjenner man det over hele hodet om man kan si det sånn.. så det at du kjenner det bare på ene siden taler nok for migrene..

Skrevet

Er det sånne symptomer ved migrene? Trodde migrene var så utrolig vondt at man bare orker å ligge i et mørkt rom?!

Har hatt skikkelig migreneanfall èn gang, som legen mente kom pga at jeg var gravid. Fikk da synsforstyrrelser, klarte ikke lese bokstaver, ble lammet i høyre side en kort periode, etterfulgt av kraftig hodepine.

Så innbilte meg at dette var det som er migrene?

Eller er det forskjellig grad kanskje?

Skrevet

Symptomene dine er som å høre om meg og mitt.....

Hjertebank, hodeverk, vondt under ribbena, vondt i "blindtarmområdet", stiv i kroppen (spes tidlig på dagen) mye kvalm og uggen.

Jeg ble sjekket for blindtarmbetendelse, nyrebekkenbet., nyrestein +++

Selv var jeg livredd for at det var kreft. Eller, egentlig helt sikker!

Det tok over et år før de fant ut av det, ene hofta mi har forskjøvet seg og lager alt det klusset der muskelmessig!

Har også et leddband som har flyttet på seg.

Det er svært lite sannsynlig for at det er noe galt med hodet hvertfall.

Under den perioden der googlet jeg utrolig mye på symptomene mine -noe som jo gjorde alt værre-og fant ut at ved hjernesvulst el får en ikke vondt i hodet. (Da går det mer på plutselige talevansker osv)

Skrevet

ja det er forskjellige grader av migrene :) så siden du har hatt et stort anfall tidligere så er nok sannsynligheten stor for at dette også er migrene..

Skrevet

Ja, kanskje det? Har liksom ikke vært inne på tanken om migrene en gang, fordi jeg kjenner ei som har det, og hun ligger rett ut et par dager hver gang hun har det...

Skrevet

Går du på p-piller?

Eg gjekk med omtrent konstant hovudverk i ca halvanna år (blei avfeid med spenningshodepine hos fastlegen) før legen min i England (studerte der) kom med den geniale idéen at eg kanskje ikkje tålte hormonene i p-pillene. Er visst ganske vanleg å få migrene av dei nemlig. Gjekk over til minipiller og problemet var vekk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...