minni08 ♥ Skrevet 21. april 2009 #1 Skrevet 21. april 2009 Husker ikke - var det ris eller mais? Eller noe annet?
Lilja121 Skrevet 21. april 2009 #2 Skrevet 21. april 2009 Det er vel risgrøt eller maisgrøt som anbefales. Spesielt hvis man begynner før 6 mnd. Vi begynte med ris, og så litt mais, og nå skifter vi på. Greit å gi litt sviskemos eller sviskesaft i tillegg for å sørge for at småttisen ikke blir obstipert.
Nagilimia Skrevet 21. april 2009 #4 Skrevet 21. april 2009 Vi gir også tynn maisgrøt. Bruker vel opp denne, så prøver vi ris. Vi bruker maisgrøten som skal blandes med mme. Risgrøten jeg så, skulle blandes med vann. Jeg følte dette ble naturlig for da ble ikke overgangen mme - grøt så stor.. uten at det er riktig eller galt å gjøre noe annet.
Gjest yrild Skrevet 21. april 2009 #5 Skrevet 21. april 2009 vi ble anbefalt hirse, men har ikke begynnt ennå så... Risgrøt sa hun at kunne gjøre magen litt hard.
Maya_1 Skrevet 21. april 2009 #6 Skrevet 21. april 2009 Ris eller mais fordi den er glutenfri, spesielt hvis man begynner før 6 måneder. Bør få forsiktig tilvenning av gluten litt senere, så vidt jeg har forstått. Selv begynner også jeg med maisgrøt fordi den blandes med morsmelkerstatningen, og blir noe kjent. Blir de harde i magen av grøten skal sviskemos være bra.
1+2=3jenter Skrevet 21. april 2009 #7 Skrevet 21. april 2009 Nye anbefalinger sier at man bør starte med f.eks havre med hvete og ris(Nestlè), nettopp fordi den inneholder små mengder gluten... Forsiktig introduksjon av gluten i den første grøten anbefales bl.a. fordi det kan hindre utvikling av cøliaki senere i livet(les foreldre og barn nr 2 2009).
lisasmurf med 2 herlige små Skrevet 21. april 2009 #8 Skrevet 21. april 2009 Vi gav havre med hvete og ris til snupps 5 mnd idag, og hun havna på legevakta. Hun tålte ikke den gitt. Hovna opp i øyne og på ørene, ble rødflammete og det surkla i brystkassa hennes. Var ganske så redd, men hun fikk no adrenalin greier på legevakta og det hjalp veldig. Så jeg skal IKKE gi henne det mer hvertfall. Vi starta med maisgrøt og skal teste risgrøt litt seinere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå