Gå til innhold

Hva kan deres babyer? (7mnd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jada...vet man ikke skal sammenlikne de små,iom at det er store forskjeller ute og går.

Min lille er ganske så forsinket, både motorisk og sosialt.

Er vel mest bare nysgjerrig på hva de på hans alder kan, som ikke han kan ennå.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min er 6 1/2mnd. Han snur seg rundt begge veier. Går rundt sin egen akse i mageleie. Hviner, prater, ler og hisser seg opp.

MEN han er en stor latsabb. Rører ikke på seg frivillig for å si det sånn! Roper på oppmerksomhet bare lekene faller ned rett ved siden av han, og han kan fint få tak i den, men vil helst at noen andre skal gjøre det..En orntlig liten hissigpropp:) Stor er han også..gruer meg til veiinga imårra ( 6mnd kontroll)..

Skrevet

Hun er 7,5 mnd og kan

rulle begge veier

åle seg

babble

ler masse

spiser grøt, skive og middag

Men setter seg ikke opp, står ikke på alle 4 ol. Hun er ganske bedagelig anlagt! Men jeg syns hun er helt perfekt, og har ikke behov for å ha et barn som er tidlig motorisk.

Skrevet

Jenta mi er bare 6 mnd og 1 uke, men svarer likevel!

Hun kan:

Rulle begge veier (og gjør det HELE tida..)

Rulle seg rundt bortover gulvet, for å utforske nye steder og hente leker

Humpe bakover på ryggen

Sitte selv i noen få sekunder på gulvet (men klarer ikke sette seg opp av seg selv)

Snur seg rundt i sirkel (tar en "3-60")

Veldig sosial og nysgjerrig; babler, ler, forteller "bable-historier", smiler masse, tulle-hoster, geiper og "synger".

Skrevet

Må få legge til at hun har lært å spytte ut grøten på en slik måte at det er grøt på hele kjøkkenet - altså med luft, dette er hun veldig fornøyd med. Og så kan hun spille på slurva, begynte med at vi la en finger mellom leppene hennes når hun babbla, og nå beveger hun hånda opp og ned delvis inni munnen mens hun gauler av hjertens lyst:)

Skrevet

min lille jente er 7,5 mnd, og kan krype, sette seg opp, reise seg opp etter ting.. spiser grøt, middag, og brød, der kan hun plukke opp noen biter å putte i munnen (men det tar litt tid).. ellers er hun veldig sosial å glad i andre unger..:D

Skrevet

Min baby kan oppføre seg akkurat som en baby på 5 mnd, helt utrolig! Litt umoden og barnslig riktignok, men det vokser han vel av seg. Ellers kan han rape, fise og bæsje i ulike kulører...mors lille øyesten :)

Skrevet

hehehe ;o)

Benjamin er vel på ca 4,5 mnd stadiet i forhold til det meste, men utviklingen går raskere og raskere nå, så satser på han er i ferd med å ta igjen det tapte. ;)

Skrevet

Jenta mi på 7 mnd (født 4 uker for tidlig) kan Rulle overer til begge sider, aker ser rundt og bakover når hun ligger på ryggen. Kan sitte oppreist i noen sekunder. Utrolig masse lyder som kommer ut av munnen hennes, smiler og ler masse. Så stolt av jenta mi :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...