Nr. 5? Skrevet 21. april 2009 #1 Skrevet 21. april 2009 noen som har erfaring med bekkenløsning og sykling? klarer ikke gå noe særlig tur pga bekkenløsning og ser med gru på hvor mange kilo jeg kommer til å legge på meg om jeg ikke får trena noe....
snuffe Skrevet 21. april 2009 #2 Skrevet 21. april 2009 Ikke så mye erfaring ennå, men snakket med en idrettsfysiolog, Kristin Kardel, om dette her om dagen. Hun er også ekspert på trening i svangerskapet. Hun sier at sykling er flott også for oss med bekkensmerter, så lenge man ikke får økte smerter av det. Anbefalte meg å prøve veldig korte turer til å begynne med (type fem minutter), og være obs på om det ble mer smertefullt i etterkant; utvide med lengre turer om det kjentes bra. Skulle unngå de bratteste bakkene og bruke lave gir fremfor å trå hardt, ikke stå og sykle. Best med en sykkel hvor man sitter litt bratt i ryggen, og setet skal være forholdsvis lavt (så man ikke får denne vridningen i bekkenet for å nå ned ved hvert tråkk). Ta gjerne med noen som kan se på hvordan du sitter når du sykler - du skal ikke ha noe særlig vridning av hoftekammen ved tråkk. Hennes erfaring var visst at for mange fungerte sykling bra selv om de knapt kunne gå på beina etter hvert.
Nr. 5? Skrevet 21. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 21. april 2009 takk for flott svar da bli det nok å finn frem sykkeln og prøve
Gjest eelis+spire Skrevet 21. april 2009 #4 Skrevet 21. april 2009 Svømming kan vel være et alternativ også?
Nr. 5? Skrevet 21. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 21. april 2009 jo, jeg vet svømming skal være bra. Men synes ikke kroppen min er noe fin i bikini/badedrakt når jeg er gravid. Føler meg bare kjempe feit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå