Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Man går å lurer på mye rart etterhvert.. Utrolig hvor mye mer tankevirksomhet dette skulle ta enn jeg hadde trodd.. Så jeg har noen spørsmål av ulik art!

Er det noen som vet noe om man kan drikke uliker typer TE?

Jeg har pleid å drikke organisk te med krydder.

Er det en myte at man ikke kan farge håret?

Jeg har hørt at prematurfødsler i en viss grad er arvelig (jeg er prematur og flere i fam.. ganske mye og.)-. Mange sier trening vil motvirke, mens noen siar at man skal ta det mere rolig enn andre i svangerskapet. Noen synspunkter?

Noen som vet om forekomsten av SA er arvelig?

Håper noen vil svare, har på følelsen at det blir flere spøsmål under tiden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det gjelder ulike typer te så skal det ikke være noe problem såvidt jeg vet. Men man skal jo være forsiktig i starten med te og kaffe pga økt abortfare med inntak av koffein. Det er jo litt koffein i te også. Men hvor mye som er anbefalt vet jeg ikke. Du kan sjekke matportalen.no og se om det står noe der.

Når det gjelder farging av hår så skal man vel holde seg unna farge med amoniakk. Men ellers så er det ingen fare. Det er jo en del salonger som tilbyr naturfarge nå, farge uten kjemikalier. Det kan jo være et alternativ.

Prematurfødsler er vel ikke arvelige, det spørs på hvorfor man har født prematurt barn. Det kan jo være noe fysisk som gjør det og da kan det jo være arvelig- på en måte. Så hør med din mor om hun vet hvorfor du ble født prematur. Ta dette opp med legen din også så får du høre hva han mener.

SA er vel heller ikke arvelig med mindre det er sykdom som er grunnen til abort.

Skrevet

Anbefalingene på koffein er som følger:

Enten 1-2 kopper kaffe daglig

eller 3-4 kopper te

eller 1 liter cola

Eventuelt så kan man jo kjøpe koffeinfri te, og drikke så mye man vil:) En anbefaling er London Fruit & Herb Company som fåes kjøpt på helsekostbutikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...