saratussen Skrevet 21. april 2009 #1 Skrevet 21. april 2009 ?? skulle hatt den til over jul jeg men, det er vel å tro på julenissen???
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 21. april 2009 #3 Skrevet 21. april 2009 vanskelig å si, belager meg egentlig på den helt fram til august 2010 og kanskje til og med 2011 jeg....
Gulosten™ Skrevet 21. april 2009 #4 Skrevet 21. april 2009 Det blir vel uansett ikke før neste budsjettforslag, også revidert nasjonalbudsjett og når det trer i kraft.... Syns først de bør vedta å få ut i prakis om vi som føder før 1. juli har 46 og 56 ukers permisjon, så man har noe å gå utifra når man skal bestemme seg for hvor lang permisjon man skal ha... :s
erteposen + 4 Skrevet 21. april 2009 #5 Skrevet 21. april 2009 Jeg tror den blir fjernet i 2011, fra januar. Et kompromiss er at den blir gitt til 2 år, siden 1 åringene er de som mangler bhg plasser og fra 1-2 år er vel den aldesgruppen en er enig i at barn godt kan være hjemme. Jeg tror at for barn 2-3 år kan den raskt bli fjernet, også ved regjeringskifte. Ellers så blir den behovsprøvd for den aldergruppen og en må dokumentere at en faktisk er hjemme med barna og ikke har annen lønnsinntekt om en mottar kontantstønad for aldergruppen 2-3 år.
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 21. april 2009 #6 Skrevet 21. april 2009 De bør ihvertfall vente et hovedopptak til barnehage etter vedtak, slik at folk har muligheten til å søke kontantstøtte. Men er det full barnehagedekning nå da?
Hva skjer'a?♂ Skrevet 21. april 2009 #7 Skrevet 21. april 2009 Jeg håper de tar den ved revidert budsjett, har vært imot den hele tiden
Tøysetipp Skrevet 21. april 2009 #8 Skrevet 21. april 2009 Jeg signerer Molo&gyda. Nå var vel ikke dette issuet, men. Kjenner jeg har sterke meninger ang. kontantstøtten. Hurra for Bondevik-regjeringen.
Fire småtroll Skrevet 21. april 2009 #9 Skrevet 21. april 2009 De kan ikke fjerne den over natta, folk må få beskjed i god tid så de kan planlegge hvordan de vil kompansere for det.. Jeg håper virkelig de fortsetter å ha den frem til 2 år en stund til, for oss som får barn midt i barnehageåret er det umulig å få barnehageplass når permisjonen er over. Jeg har tenkt å være hjemme uten lønn frem til neste hovedopptak og uten kontatstøtta blir det vanskelig gitt.
NormaJean Skrevet 21. april 2009 #10 Skrevet 21. april 2009 syns ikke det er riktig å fjerne den før de har 100% bhg.dekning. vi får ikke bhg plass til høsten, så hjemmeperiode er ikke akkurat helt frivillig. å da fjerne kontantstøtten også blir litt urettferdig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå