Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

4+4 i dag og nå når jeg var på do var det friskt blod på papiret. Huff, nå er jeg helt satt ut og kjempestressa og lei meg....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det trenger ikke være noe annet enn mensen... det er helt vanlig for noen å blø litt når de skulle hatt mensen di første månedene!

men ring legen/legevakten og spørr hva du skal gjøre... for å roe deg selv!

Krysser fingrene for deg, og håper alt går fint

klem

Skrevet

krysser alt for deg. det kan gå fint.

du bør ta hcg blodprøver annenhverdag. for og se om det stopper pp eller fortsetter og stige..

noen legevakter har ul. de kan også ta gyn undersøkelse for og se om livmortappen framdeles er lukket.

men som lillebie sa over det kan være en vanlig mensen. eller blødning fra en annen plass inni skjeden. har du hatt sex i går?

Skrevet

Jeg hadde en blødning 4+4. Jeg har hatt 2 SA tidligere og tenkte med en gang det verste, men var på ultralyd ved 8 og ved 12 uker og alt så fint ut. Er nå 15+4 :)

Har dere hatt sex? Det var antagelig årsaken til min blødning. Blødde lyserosa første dagen, så brunlig utflod i 4 dager.

Skrevet

Tusen takk for svar! Har ikke hatt sex, nei. Prata med legevakta, de mente det ikke var krise enda og at,ikke er uvanlig å blø så tidlig i svangerskapet. Nå tror jeg nesten det er en overdrivelse å kalle det blø, for det var bittelitt rosa på papiret to ganger jeg var på do. Har mensmurringer og føler meg kvalm og uvell, usikker på om det er et godt tegn eller ikke? Tok en graviditetstest igjen, og den var jo selvsagt positiv. Blør jeg mer i løpet av morgendagen, drar jeg til legen for blodprøve, Føler meg kanskje en smule hysterisk, men men...

Tusen takk for svar!

Skrevet

For meg høres dette ut som en festningsblødning, mins at det er rundt 3 eller 4. svangerskapsuke. Jeg blødde selv i uke 8 bare litt men helt lyst blod og er fortsatt gravid i dag. Slimhinner er veldig tynne når man er gravid og blodkar sprekker lett. Livmoren klargjør seg rask på å bli større og strekker seg derfor litt selv om det er "lite" du bærer enda. Når den strekker seg kan et lite blodkar sprekke som kan resultere i det du beskriver. Men ta kontakt med legen din slik at dere kan snakket ordentlig om dette, eller ring jordmor hun er mer dreve på dette enn en almennelege.

Skrevet

og forresten symptomene dine er akkurat som de skal være. Er ganske langt på vei nå og har fortsatt mensmurringer innimellom, hadde det oftere tidligere i svangerskapet.

Skrevet

Hei!

Jeg testet meg 4 dager før IKM og fkk en svaaak strek. Jeg tenkte at en strek er en strek og at jeg var gravid. 4 dager senere begynte jeg blø som vanlig, og tenkte, F.... en strek er ikke en strek likevel... Jeg hadde da svak bløding i en uke eller 2(har hatt rare blødinger de siste mnd påg bruk av Cerazette), slik som mensen min har vært i det siste. Jeg begynte å vente på ny eggløsning, men var så fryktelig kvalm... etter påske kjøpte jeg en ny test ( trodde selv at den var veldig bortkastet, men gubben likte ikke at eg hadde vært kvalm hele påsken :-))

Jeg var ikke engang ferdig å tisse før krysset lyste mot meg, gravid....Nå ser det ut som jeg får blødning igjen, akkurat til rett tid.Skal på tidlig Ul snart, men tror alt er ok. Kvalm og alt annet stemmer, bare mens underveis. Har mistet 2 ganger tidligere, men har også et barn :-)

Skrevet

Tusen takk for svar! Jeg har akkurat vært innom legekontoret og tatt blodprøve for å teste HcG nivået. Skal tilbake igjen på fredag. Legesekretæren sa at hun trodde det ville gå bra og at det hørtes ut som om jeg hadde samme type blødning som det hun hadde i sitt eget svangerskap. Hun hadde nå en datter på 8 år. Jeg føler meg kvalm og uvel og brystene verker, så jeg krysser fingrene og satser på at det går bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...