Gå til innhold

til dere som er sykemeldte..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er grunnen til det?

Jeg føler meg sååå utrolig sliten og har ikke lyst å gå på jobb hele svangerskapet slik det er nå. Er jo i ok form egentlig, men har en 3 åring og hus og mann som krever av meg når jeg kommer hjem...

Legen sykemelder ikke på grunnlag av at jeg er sliten...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en reell svangerskapsdepresjon. Ble sm i uke 23 og ut. Uken før jeg ble sm hadde jeg ikke kjent liv, spydd omtrent 24 timer i døgnet, migrene osv. Begyne også å gråte inne hos legen da hun lurte på om formen var bra. Da tok hun frem sm-blokka med en gang. Hun har aldr sm før, er streng på dette med sm.

Mitt inntrykk er at det er "lettere" å få sm hvis det er noe psykisk enn fysisk.

Skrevet

Jeg er sykemeldt pga svangerskapsdepresjon. Både pga jeg er deprimert, og for å forebygge at det blir verre... Var nemlig deprimert i begge de to andre svangerskapene uten at jeg orket å snakke med noen om det (var ikke i jobb da, og kunne ikke se at det å snakke om det kunne hjelpe)

Min lege sykemelder meg heller ikke i hytt og pine, men dette var det ikke vanskelig å bli sykemeldt for!

Skrevet

Første gang jeg ble sykemeldt skrev legen "tretthetsyndrom/sliten"

Så etterhvert ble det også lagt til bekkenløsning m/gangvansker.

Er gravid med tvillinger og jobbet alene nattevakt på et sykehjem, ble 100% sykemeldt i uke 12 da vi fant ut at det var tvillinger. Og har vært det siden.

Kanskje jeg bare har en "flink" lege, var ikke plaget med tretthet. Var bare redd at noe skulle skje i løpet av natta og ingen fant meg før neste morgen.

Fra uke 25 har jeg vært veldig plaget med BL, så har ikke sjans til å gå på noen slags jobb.

Skrevet

rygg smerter + sykt trett å sliten.

har 5 barn å er stort sett alene med de.

Skrevet

Jeg var først sykmeldt 100% t.o.m. 13 svangerskapsuke pga svangerskapskvalme.

Ellers så gikk det egentlig bra frem til legen sykemeldte meg 50% da jeg var 6 mnd på vei slik at jeg skulle slippe å jobbe natt (jobbet turnus).

Hun ville sykmelde meg 100% den siste mnd før jeg gikk ut i permisjon, men jeg klamret meg til 50%. Orket ikke tanket på å gå å kjede meg hjemme så lenge. Og var jo uansett hjemme i nesten 6 uker før ungen kom til verden, da snuppa kom på overtid.

Skrevet

Jeg ble sykemedt fordi jeg var sliten. Jeg har en veldig stressende jobb, og klarte ikke gjøre jobben min godt nok. Og ble enda mer stresset og sliten av det. Var sykemeldt i nesten 2 mnd, og nå jobber jeg kun 20 %.

Er i uke 30 nå.

Jeg følte jeg ikke strakk til noe sted, hverken på jobb eller hjemme, så det var utrolig godt å kunne slappe litt av og tenke på meg selv, samboer og hus.

Og det er først nå jeg virkelig er litt i form igjen, og nyter tiden jeg er inne i :-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...