Gå til innhold

Barnevogn/bilstol etc

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynner dere å handle barnevogn, bilstol etc? Jeg er ca 4,5 mnd på veg nå, men har ikke kjøpt noe enda. Det eneste er at vi har investert i stasjonsvogn :)

Kjøper dere brukt eller bare nytt? Syns mye av utstyret er veldig dyrt..men samtidig har man også lyst å kjøpe noe som ikke har vært brukt :) Ser at prisene varierer veldig på feks barnevogn. Har dere tips til hvor man kan kjøpe en bra og ikke alt for dyr barnevogn? Har bare sett på Barnas Hus så langt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøpte barnevogn da vi var tolv uker eller deromkring, mest fordi vi kom over et særdeles godt tilbud da. Bilsete får vente til høsten.

Vogna er ny, og bilsete vil vi helst ha nytt eller fra kjentfolk - og jeg tror ikke det er noen som har akkurat et slikt vi ønsker oss (basesete uten isofix).

Tripptrapp, reiseseng og sykkelsete/henger har vi alt pga. ungene vi er besøkshjem for; tummy tub og vippestol får vi av ei venninne; og vegghengt stellebord har vi kjøpt på loppis for en femtilapp. Seng blir enten loppis eller IKEA, billig begge deler.

Er generelt tilhenger av gjenbruk og loppemarkeder, men akkurat bilsetet synes jeg det er greit å være helt sikker på at ikke har fått seg en smell.

Babyshop har vel barnevognkampanje nå, frem til 25. april, men jeg vet ikke hvor gode tilbud det innebærer.

Skrevet

Takk for svar :) ja, vi får vel kjøpe bilsete nytt..så får vi heller se om vi finner barnevogn brukt eventuelt billig i butikk. Seng har vi også tenkt å finne på ikea. Gler meg til å begynne å kjøpe ting :)

Skrevet

De anbefaler at man kjøper nytt bilsete pga sikkerhet, evt fra noen man kjenner. Hender det er salg på de, jeg fikk feks kjøpt et nytt maxi cosi til 990,- så det er om å gjøre å ha øynene åpne.

Når det gjelder resten av utstyret, har de jo mye fint på finn eller loppis ja. Jeg har kjøpt både stellebord, seng, tripp-trapp stol og masse fint tøy brukt på finn.

Barnevogn har vi kjøpt ny, men mest fordi vi fikk det av foreldrene mine, ellers hadde jeg nok kjøpt det på finn også.

Dessuten vil jeg anbefale å kjøpe inn ting man vet man trenger litt etterhvert, ellers blir det veldig dyrt mot slutten :o)

Lykke til!

Skrevet

Madrass også anbefaler "de" at man kjøper ny...

Skrevet

Både Maxi Cosi og Acta Gracco er baseseter som du ikke trenger isofix til:)

Vi har kjøpt MAxi Cosi med isofix. Har to biler og isofix i den ene. BAsen kan festes både med isofix og med belte. Har også en base kun for belte.

Skrevet

Viogså går for maxi cosi med isofix base. Elsket det setet sist, lett å ta med seg og ikke minst supert for ungen å sitte i. Er vistnok et av de beste setene på markedet. Og LETT å få solgt etterpå.

Skrevet

heisann.

jeg er 20 uker på vei, kjøpte vogn i går vi, litt tidlig, men også her fikk vi kjøpt en splitter ny kombivogn til 4000 istedet for 7000. Da slo vi til, ikke noe vits i å vente i to mnd bare for å betale 3000 mer, vogn skal vi jo ha uansett ;)

kommer til å gjøre meg ferdig med nesten alt innen uke 30. Er litt kontrollfreak, må ha orden i ting, så er kanskje tidligere ut enn de fleste. Aner ikke jeg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...