polarn & pyrene Skrevet 21. april 2009 #1 Skrevet 21. april 2009 Må mann først vaske det da? Det ble malet for 3-4 år siden sisst,men vi vill bytte farge. Har gått over huset i dag og det er ikke tegn til noe sopp eller noe annet på veggene. Noen som har malet huset i det sisst og kan svare meg på dette?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 21. april 2009 #2 Skrevet 21. april 2009 Helst skaldet vel vaskes hvert år, men i alle fall før maling. Vi gjorde dette sist samme sommer som M ble født )
polarn & pyrene Skrevet 21. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 21. april 2009 da får jeg vell vaske over huset først da. Rart att maleren jeg kjøpte malingen av ikke nevnte noe om det å vaske huset først nå jeg spurte om det var noe jeg burde tenke på. Hadde håpet jeg kunne begynne å male i dag nesten jeg.
Sivalur Skrevet 21. april 2009 #4 Skrevet 21. april 2009 Vi skal male huset i sommer. Vasket det ifjor sommer med tanke på å male da men kom ikke så langt. Mannen min mente at vi da ikke trengte å vaske det på nytt i år. Sannelig om jeg vet...
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 21. april 2009 #5 Skrevet 21. april 2009 Jeg ser i alle fall enkelte steder at det samler seg utrolig mye støv og dritt i de "rillene" mellom plankene, og at festingen på malingen kanskje blir dårligere av det...? Men rart maler ikke sa noe om det da - de sa det i alel fall i butikken da vi kjøpte maling (og så fikk de solgt kraftvask også, haha)...
rampete robin Skrevet 21. april 2009 #6 Skrevet 21. april 2009 Når det er så lenge siden, så burde dere vaske huset med kraftvask først. En husvegg blir utrolig skitten bare på ett år, det ser dere når dere begynner å vaske. Vi vasket hele huset med kraftvask i fjor, men gadd ikk å male mer enn to sider. Fant ut at det var greit å male to sider om gangen, da det ikke tar så lang tid og ikke virker så kjedelig å ta fatt på :-) I går vasket vi på nytt de to sidene vi skal male og det var skittent ja!!! Mulig vi bare hadde trengt husvask, som er litt mildere vask, men det anbefales med kraftvask før huset skal males. Huskvask ellers.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå