herola Skrevet 21. april 2009 #1 Skrevet 21. april 2009 Hvor store er deres barn? Hvordan ser dagen ut? Hva kan de? Morsomt å dele litt :-)
herola Skrevet 21. april 2009 Forfatter #2 Skrevet 21. april 2009 -Min er 9 mnd, veier 8400 g og er 74 cm -Har veldig dårlig matlyst for tida og det går stort sett i brødskive og banan. Spiser vanligvis fire måltider med fastføde + frukt. Har blitt mindre og mindre interessert i amming i det siste, drikker ca. 2 ganger i døgnet. -Er ei veldig blid og fornøyd jente - smiler og ler dagen lang. Åler seg fremover, vinker, prøver å reise seg opp, viser hvor stor hun er og babler.
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 21. april 2009 #3 Skrevet 21. april 2009 hun er 8 mnd og ca 9 kg, vet ikke hvor høy hun er lenge siden sist vi var på helsestasjonen. Bruker str. 74. Dagen startet i 6 tiden:-( da er jeg bra trøtt Hun kan sette seg opp selv, krabbe (slik opp på knærne), reise seg opp ved bord etc.
råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 21. april 2009 #4 Skrevet 21. april 2009 min er snart 9 mnd, 9,5 kg og 77 cm lang. Åler som en gal bortover gulvet. Klapper i hendene, smiler og pludrer dagen lang. Er veldig på det å teste stemmen for tiden. Kommer mange rare og HØYE lyder ut av munnen:) Føler han spiser dagen lang hehehe....grøt, middag, skive og frukt. Vann til alle måltider og ellers når han er tørst. Til helgen skal vi kutte ut flasken med mme han får på natten. Har ikke orket å tatt kampen nå siden mannen min har vært bortreist en lengre periode. men nå kommer han hjem og kan hjelpe til litt så da blir det for håpentligvis hen hel natts søvn snart:) Hvordan er dine dager?
råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 21. april 2009 #5 Skrevet 21. april 2009 min er snart 9 mnd, 9,5 kg og 77 cm lang. Åler som en gal bortover gulvet. Klapper i hendene, smiler og pludrer dagen lang. Er veldig på det å teste stemmen for tiden. Kommer mange rare og HØYE lyder ut av munnen:) Føler han spiser dagen lang hehehe....grøt, middag, skive og frukt. Vann til alle måltider og ellers når han er tørst. Til helgen skal vi kutte ut flasken med mme han får på natten. Har ikke orket å tatt kampen nå siden mannen min har vært bortreist en lengre periode. men nå kommer han hjem og kan hjelpe til litt så da blir det for håpentligvis hen hel natts søvn snart:) Hvordan er dine dager?
Lene72 Skrevet 22. april 2009 #6 Skrevet 22. april 2009 Her er det 4 måltider om dagen. Elsker grøt, prøver forgjeves med brød. Drikker bare ca 200 ml MME om dagen. Åler seg rundt. Sitter rimelig stødig. Liker å bable. Legger små klosser i kasser og tar ut igjen. Prøver å stable baller oppå klosser, uten suksess Elsker å slippe ting ned når han sitter i stolen sin, og henger over kanten for å se hvor det blir av. Og har såvidt begynt med gi og ta. Han er 9.5 mnd
solskinn +;) Skrevet 22. april 2009 #7 Skrevet 22. april 2009 Min gutt er 10 mnd og en uke;) Han veier 11 kg og ca 74 cm. Han krabber og reiser seg etter møbler, vegger og ellers alt han får tak i! Han har tatt et par steg helt alene, men har ikke gjort det mer enn en gang. Syns nok at han kommer fortere fram ved å krabbe antar jeg;) Babler i vei, sier pus, mama, papa. Han vinker og viser hvor stor han er;) Er veldig glad i oppmerksomhet og blir fort sutrete hvis jeg holder på med noe annet feks tømme oppvaskmaskina.
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 22. april 2009 #8 Skrevet 22. april 2009 Her har tulla blitt skremmende 9,5 mnd:-o Tiden går alt alt for fort for min del:-s Vi står opp kl 8, drikker 200 ml melk og sover en time sammen før vi står opp og spiser brødskive. Hva gir dere på skiva? Vi leker en times tid før hun legger seg igjen og sover til ca 3-halv 4. Da får hun middag sammen med oss:) Så sover hun en halvtime, før vi leker, bader, spiser kveldsgrøt og drikker 200 ml melk:) Av og til spiser hun et frukt måltid midt på dagen:) Kommer ann på hvor lenge hun sover:) Ja, hun sover mye... Blir vell ca 17-18 timer i døgnet... Hvor mye sover deres? Hun sier mamma og pappa, hyler, give me five og ler;) Hun kan klappe og vinke:) Ellers har hun vært veldig flink til å leke alene på gulvet, men nå kryper hun bare bort til sofanen, reiser seg opp og sutrer til noen tar henne opp... Kanskje tid for det? Fin tråd:)
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 22. april 2009 #9 Skrevet 22. april 2009 Hun er forresten nesten 11 kg og 73 cm:)
lizaloo Skrevet 22. april 2009 #10 Skrevet 22. april 2009 Oi hun sover myye da:) hadde jeg hatt ei med slikt sovehjerte så hadde jeg kanskje vurdert en unge til ...hehe. Mi jente på 8 mnd sover ca 13 t i døgnet. Sover fra 2000-0700(noen ganger nesten hele natten uten å våkne, andre netter styrer hun fælt, men ingen mat da) og på dagen sover hun 2-3x 30 min. Skulle ønske hun sover mer, hun trenger det, men vil ikke... Hun er ca 8,2 kg og er vel snart 70cm tror jeg. Hun spiser grøt, morgen og kveld, brød og frukt til lunsj og den middagen vi har visst den passer, ellers får hun middagsglass. Hun klarer ikke å komme seg fremover enda, bare bakover og rundt og rundt. Er oppe på alle fire og freser fordi hun ikke får det til. Hun er veldig frustrert for tiden og vil ikke ligge mye på golvet.. hun elsker oppmerksomhet og klapper og vinker. Og hun "prater" i ett sett. Hun sitter også nå fint på gulvet. Hun er så søt også da:)
Gjest Skrevet 22. april 2009 #11 Skrevet 22. april 2009 min gutt er 8,5 mnd. bruker str. 68-74. vi står opp ca halv syv(våkner tidligere men koser oss en stund i senga:)) spiser brødskive til frokost,grøt og frukt til lunch,middagsglass+dessert og grøt til kvelds.er LITE interessrt i puppen,begynte faktisk nå nettopp å bite når jeg prøver å legge han til.prøver å lure i han litt pumpet melk eller mme i tillegg til måltidene. kan krype(siden 7 mnd),reise seg og klatre på ALT!klatre ned igjen;)heldigvis lært seg det nå..vinker hadet,klapper søte,litt i lille petter edderkopp,spille på slurva,vise hvor stor han er,og hvor sterk han er. skjønte ikveld av man ikke trenger å ligge på rygg i senga,men kan klatre i den!dessverre... åj,nå merket jeg hvor stolt jeg blir når jeg får lov å skryte sånn.flinke gutten vår!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå