PinkeyWinkey-FØDEKLAR<3 Skrevet 21. april 2009 #1 Skrevet 21. april 2009 Gikk gjennom klærne til snuppa og tok til side det som kan brukes igjen til gutten... Men fant egentlig kun 12 bodyer i str 62 og litt strømpebukser og småting. Så nå skal jeg skrive handleliste til gutten, men hvor mange bodyer i str 50 trenger jeg f.eks. osv osv.. Gutten blir født i månedskifte aug/sept. (Vet vi får masse fra familien og venner, men hvis vi ser bort ifra det tenker og jeg skulle ha kjøpt alt alene...) Tusen takk for svar!
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 21. april 2009 #2 Skrevet 21. april 2009 Det spørs kor mye man vil vaske det!! 12 bodyer i en størrelse er hvertfall mye mer enn jeg noengang har hatt til sønnen min. Har heller ikke 12 topper til meg selv engang... Jeg hadde 4-5 i hver størrelse maks, men vaska heller litt klær. Og hadde ingen gulpunge så måtte ikke bytte 3-4 ganger om dagen. Dessuten er vel de fleste gavene fra 62 og oppover, mange tør ikke kjøpe i 50-56...
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 21. april 2009 #3 Skrevet 21. april 2009 Trenger ikke så masse i str 50, 4-5 bodyer og noen sparkebukser, strømpebukser. De vokser jo fort ut av den størrelsen. Min erfaring er at man får str 62 i gaver, vi fikk hvertfall masse i den str til jenta vår. Ellers kan du jo kjøpe litt i str 56, hvertfall er det greit å ha "kjøredress" i en litt større størrelse.
PinkeyWinkey-FØDEKLAR<3 Skrevet 21. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 21. april 2009 Ja, det er nok derfor jeg har 12 bodyer i str 62, hehe.. Men kjøredress i str 56 var et godt tips, har en vinterkjøredress i str 50 fra før, men føder om sensommeren, så får vel ikke bruk for den...
erteposen + 4 Skrevet 21. april 2009 #5 Skrevet 21. april 2009 Jeg har vel 4-5 bodyer til hver baby i str 50-56, siden jeg regner med de blir små. Har vel tenkt å bruke en del ull.
Gjest Skrevet 21. april 2009 #6 Skrevet 21. april 2009 Jeg kjøper bare noen få plagg i str 50 siden jeg antagelig får en litt stor baby (vil tippe rundt 4 kg), men har litt flere i str 56. I 56 tenker jeg å ha en 5-6 bodyer og tilsvarende antall i bukse/kjoler/sparkebukser, litt sokker, 1-2 strømpebukser, 2-3 pysjamaser og så har jeg alt kjøpt en tynn solhatt og to tynne luer. Mangler kjøredress og litt plagg for å komme opp i dette, men ikke så mye, kjøpelysten er vist endelig begynt å ta meg, hehe...
Lykkelig g~g~j Skrevet 22. april 2009 #7 Skrevet 22. april 2009 jeg kjøper ingen klær i str 50! Sist var lillegutt 52cm og 4kg når han ble født så de var for små etter ..tja.. 1 dag ;-) ettersom du får gutt og de ofte er litt større enn jentene så ville jeg kun hatt 1-2 kanskje som du kan ta med på sykehuset! Er d slik at du får en liten baby kan du jo bare spe på meg et par! Men for min del ble det bortkastet penger sist, både bodyer og sparkebukser! Her går d i 56 hvertfall
Fjerdemann på vei Skrevet 22. april 2009 #8 Skrevet 22. april 2009 12 bodyer i en str er jo meeeer enn nok, da. Selv hadde jeg kjøpt to bodyer i 50 og 56, men hadde holdt med str 56. vi hadde en innedress i str 50, som vi brukte hjem fra sykehuset, ellers hadde vi ikke noe tøy i str 50. (Annet enn et par strømpebukser i 50/56) Ellers hadde vi bare tøy fra str 62 og opp, og har ikke vært noe problem med noen av ungene. Men vi har alltid hatt litt lite klær til de, og heller vasket oftere. Da slipper vi å ha så masse klær man snaut ser er brukt. Denne gangen har jeg kjøpt en body i str 50 (Fordi de ikke hadde den i 56) til å ha med på sykehuset. Men denne gangen ser det også ut som vi får mindre unge enn de forrige gangene, og av de gamle bodyene i 50 og 56, kunne bare en brukes. Men så lenge du har litt fra før fra forrige unge, ville jeg ikke kjøpt noe selv, før jeg visste litt mer hva vi fikk av venner og familie. (Men nå er jeg av den typen som synes det er unødvendig å ha for mye klær til barna, både pga økonomi og miljø, så jeg unngår å kjøpe dersom de ikke trenger noe)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå