Gå til innhold

hvor mange veker = hvor mange måneder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

for ei stund siden var det ei som skreiv her kortid ein gjekk over i 3 mnd og 4 mnd osv.. det er mange som spør meg kor langt eg er påvei og då svarer eg i veker.. men då spør mange kor mange måneder det tilsvarer, og det er eg usikker på. kan nåken som veit dette skrive det som svar her? det hadde vore veldig fint:) no er eg 23 veker.. kor mange måneder tilsvarer det? 5,5??? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1 fullgått måned: 4 uker + 3 dager

2 fullgåtte måneder: 8 uker + 6 dager

3 fullgåtte måneder: 13 uker + 2 dager

4 fullgåtte måneder: 17 uker + 5 dager

5 fullgåtte måneder: 22 uker + 2 dager

6 fullgåtte måneder: 26 uker + 5 dager

7 fullgåtte måneder: 31 uker + 2 dager

8 fullgåtte måneder: 35 uker + 5 dager

9 fullgåtte måneder: 40 uker

(regnet sånn ca ut av 40 uker delt på 9 mnd = 4 uker og 3 dager pr

mnd)

23 uker gravid= Gravid i 6 måned :-)

Skrevet

Jeg gjør det så enkelt at jeg tar utgangspunkt i terminen, og bruker kalendermånedene. Jeg har termin 5. nov dvs at jeg har litt over 6 mnd igjen, og er derfor snart 3 mnd på vei. Ellers så hender det at jeg tar utganspunkt i når jeg ble gravid (tidlig februar) og er derfor nesten 3 mnd på vei. Om det ikke er helt nøyaktig uker og dager så tror jeg ikke de som spør meg egentlig bryr seg.( de bryr seg jo om det går bra i svangerskapet og hvor langt jeg har kommet, men ikke om nøyaktig uker og dager og hva det tilsvarer i mnd.) Lege og jm og mannen min samt nærmeste familie bruker uker. Alle andre bruker jeg bare ca mnd til hvis de spør.

Skrevet

tusen takk for svarene=)

Gjest eelis+spire
Skrevet

Jeg tenker at en måned er fire uker, dvs 12 uker = tre måneder og 16 uker = fire måneder når jeg skal fortelle andre hvor langt jeg har kommet. Det stemmer jo ikke, men det er enklest for den som ikke er eller har vært gravid å forstå, virker det som. For nære venner, familie (ikke de yngste), leger osv går det i uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...