trolla <3 <3 Skrevet 21. april 2009 #1 Skrevet 21. april 2009 oppkutta frukt og grønsaker?? Sitter hjemme med BL, kjeder meg, har vært røykfri fra den dagen jeg fant ut at jeg er gravid. Prøver å aktivisere meg selv med forskjellig for å glemme suget etter "noe", men det er ikke alltid like enkelt. Begrenser seg litt hva jeg orker noen dager. Så ofte blir det meg og tvn. Har allerede lagt på meg 17 kg uten at jeg vil beskrive meg som feit eller overvektig av den grunn, men er seff redd for å sitte igjen med alt for mange kg når jeg er ferdig. Har enda 12 uker igjen, så det kommer nok flere kg før den tid. Spiser frokost, lunsj og middag sammen med samboer, og i tillegg kommer all frukten og mye gulrøtter. Har all småspising sammenheng med vektøkning? Noen som har peiling på sånt?
Nøtt Skrevet 21. april 2009 #2 Skrevet 21. april 2009 Legen sa til meg at jeg måtte gjerne fråtse i frukt og grønt. Altså spise så mye jeg ville av dette. Man må spise enorme mengder for å legge på seg av det. Spis med god samvittighet. Og husk at de fleste kiloene forsvinner etter fødselen. :-)
april 06;) + mai 09* Skrevet 21. april 2009 #3 Skrevet 21. april 2009 frukt inneholder mye fruktsukker, så det er lettere å legge på seg av frukt enn grønnsaker. Skal jo en del epler til før en blir overvektig da, men ja, i prinsippet kan frukt (spes bananer ol) bidra til vektøkning. MEN, ville ikke tenkt noe særlig på dette med mindre jeg hadde et veldig problem, og det har du jo ikke med 17 kg pluss i et sv.skap... Jeg la forresten på meg ca så mye frem til 2 trisemester i begge sv.skapene mine, og lite etterpå. Jeg spiser alt jeg vil jeg, av både mat, frukt og snop, min erfaring er at det går av etterpå og at det er fint å ha litt ekstra når en skal amme;)
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 21. april 2009 #4 Skrevet 21. april 2009 Nå e ikkje eg gravid eller har vært det, men e veldig inni dette her med kosthold. E ekstremt fokusert på at usunt ikkje e synonymt med sukker og fett. Ergo, frukt og grønnsaker det e kjempebra! Tenk på alle vitaminene du får i deg te den lille i magen!!!! Så hvis en tenke litt i perspektiv så gjør det vel ingenting OM dei bananene du spiser (f.eks) gjør at du kaaaaanskje får 2-3 kilo ekstra når alt det gode i banana havner hos huleboeren din. Du ska spise veeeldige mengder for at du ska legge på deg no særlig kun pga frukt. Enormt! Dei inneholder sukker ja, men det e og noe av det mest energirike me kan få i oss!! Som og øker forbrenningen din!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå