Gå til innhold

1/2 skive brød + 40 ml mme = lunsj???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det virker litt lite jeg? Er det normalt at en på 7,5 mnd klarer seg på dette i noen timer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm..ikke vet jeg, men d vil du vel kanskje merke på henne etterhvert? Her synker ihvertfall humøret betraktelig ved sult. Ikke svar på spørsmålet ditt, men nå dyttes det ihvertfall oppover;)

Skrevet

hehe....ta bort mme så er det det sønnen min på 3 år spiser til lunsj.

Jenta mi på 8,5 mnd. spiser 1 skive til lunsj, men det er uten skorpe og uten melk.

Skrevet

Velkommen i brødskiveklubben! = )

Joda, da fortsetter føljetongen om dennne morsmelkerstatninga som det bare blir mindre og mindre av, jo mer fast føde vi dytter i dem.

Her løser vi mors bekymring for for lite væskeinntak med å lage en liten pause mellom mat og mme. Da pleier maten å ha sunket litt, og det er plass til litt mer mme.

Skrevet

Hva med 20 ml mme til lunsj da og ikke noe mat før kl 16.00? Kaller du et et måltid?

Jeg blir gal av en selvregulerende promp for jeg stoler ikke på at han vet hva han gjør!

Nå ga jeg han grøt før ettermiddagsluren. Smart. Not.

Skrevet

Prompen må skjerpe seg så hu mor ikke får nevreproblemer!

Humøret til snuppa var intakt til middags, tre og en halv timer etter lunsj, så det må ha vært nok. Syns bare det virker litt lite.

Skrevet

Min eldste kan fremdeles finne på å si seg fornøyd etter ei halv skive - og han er åtte år. Stort sett spiser han ei hel ei da, og av og til to - men det varierer. Han har aldri vært noen storspiser, men han er en av de høyeste på sitt klassetrinn, og har en helt gjennomsnittlig vekt (noe han har hatt hele veien). Veldig ulikt hvor mye ungene har behov for - varierer masse fra barn til barn, fra uke til uke, dag til dag og måltid til måltid...

Vil ikke bli bekymra i det hele tatt om småtten min spiser ei halv skive til lunsj når den tid kommer. Når det gjelder væskebehovet kan du jo gi vann mellom måltidene? Eller et mellommåltid med mme? :)

Skrevet

Er ikke så redd for det med væske. Hun drikker ganske greit med vann etterhvert, og spiser hele grøtporsjoner, i tillegg til ca 350 ml mme til dagen. Syns bare det virker så lite å bli mett på. Men når jeg blir mett på 2 skiver og veier ca 8-9 ganger så mye som henne må det vel være greit:)

Skrevet

Poden min som er 8mnd spiser ca 1 brødskive og drikker 200ml mme til lunsj!! Men selvfølgelig er jo barn forskjellige og trenger forskjellig mengde mat, for min hadde det vært for lite med 1/2skive og 40ml mme hvertfall.........

Skrevet

Dette er jo ikke et svar på innlegget! Men hvilket brød burde man starte med? Leverpostei er vel ok som pålegge? Minsten her begynner å gå litt lei grøt og er ikke klar for middagsmat enda. Så tenkte kanskje noen brødbiter ville gi litt variasjon:)

Skrevet

Ja, der er du inne på noe. ;)

En annen ting er at babyens magesekk er veldig mye mindre enn vår - og ergo blir den mye fortere full, rent fysisk. Derfor er det ekstra viktig for de små å ha mange små, hyppige måltider. :)

Skrevet

Hun får kneip - det viktigste er at det ikke er hele korn ol i brødet, det sa i alle fall helsesøster.

I dag spyttet hun ut brødet når leverposteien var sugd av.

Skal ikke være enkelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...