Gjest Skrevet 21. april 2009 #1 Skrevet 21. april 2009 Har to små.. 23 mnd mellom.. Førstemann var rolig.. og andremann er om mulig enda roligere!! Hun gråter kun hvis hun er trøtt eller sulten.. Sovner selv i vogna uten gåing eller vugging.. sovner for kvelden selv.. regulert seg selv.. så hun tar kvelden mellom halv syv og syv.. sover ikke hele natta da men.. for mat 2-3 ganger frem til 06-07. og sover mye på dagtid.. sikkert 5-6 timer totalt på dagen.. vi har aldri hatt noen våknenatt med henne.. hatt 1 kveld da hun har våknet og skreket hysterisk ( jeg hadde spist blå skjell.. ikke en gang til for å si det sånn..) og en uke med hyl når jeg la ho( litt i underkant av 1 time hver dag den uka).. ( jeg la ho for sent.. hadde et innlegg her inne for en stund siden.. begynte en time tidligere..og problemet forsvant på dagen!!!) Veldig takknemlig for alt akkurat nå Men man skjønner ikke hvor heldig man er før man har snakka med kolikk mammer.. herregud som jeg bøyer meg i støvet for dere!!!
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 21. april 2009 #2 Skrevet 21. april 2009 Vi er to som er heldige Nuttet ) Førstesnupp sluttet med nattmat da hun var 9 uker og da hun var 4-5mnd sov hun 19-0630 uten oppvåkninger. Alltid vært enkel å legge både dagtid og natt, og som du sier; bare grått når hun har vært trøtt eller sulten og da ikke spes lenge for da har hun jo fått det hun har trengt. Gutteplutt ligger an til å bli lik med lange sovestrekk på natta, legges våken i senga si uten problemer (annet enn å putte i smokken noen ganger før han sovner) og sover godt på dagtid. Jeg hadde stor panikk da jeg gikk gravid denne gangen og var overbevist om at siden jeg fikk en så "enkel" unge første gangen kom nr 2 til å bli rammet av alt som gjør vondt (kolikk, allergi, søvnmangel, vridninger i rygg/nakke) men foruten litt ammetrøbbel nå i starten (enighet om hvordan han skal ligge og at det er lurt å rape litt innimellom og sånn) så er han like enkel som storesøster. Mye gjenstår jo å se seff, men so far so good ) Jeg har VELDIG stor respekt for de som sliter med både søvn og mat på barna sine - bortskjemt som jeg er hadde jeg knapt holdt ut en halvtime ser jeg for meg (selv om man vel vokser med oppgaven). Hadde lillegutt vært vanskeligere å hanskes enn han har vært hadde vel nedstemtheten min slått ut i full fødselsdepresjon tenker jeg, men nå går heldigvis alt veldig bra )
Lemonia Skrevet 21. april 2009 #3 Skrevet 21. april 2009 Jeg har mange ganger tenkt det samme. Nå er gutten vår bare 4½ måned gammel, men når jeg ser hva andre må streve med føler jeg meg veldig heldige. Vi har aldri hatt en eneste våkenatt, han har alltid sovnet raskt om kvelden og sovet lenge og godt om natten, og er en blid og god gutt om dagen. Rett og slett en liten drøm av et barn. :-)
Gjest Skrevet 21. april 2009 #4 Skrevet 21. april 2009 Ja, jeg hadde ikke taklet mange timer med skriking hver dag... og alltid slite med at babyen skulle sove.. og bysse og ordne.. hadde vel klikka.. hehe.. har en venninne som har like dårlig tålmodighet som meg.. men hun holdt ut kolikk i 3 mnd hun.. så da hadde nok jeg klart det å! hehe Hun sier at hadde ho vært garantert å få en så enkel unge som min så kunne hun fått mange fler.. men hun skal ikke igjennom det helvete en gang til. Jeg trodde også at nr to kom til å få "alt" siden snuppen har vært enkel og grei. og nå er jeg overbevisst at hvis vi går for nr tre ( noe vi ikke skal da.. men tanken har jo vært der allerede) så får vi "alt" da.. hehe
Gjest yrild Skrevet 21. april 2009 #5 Skrevet 21. april 2009 HELDIGGRISER :-) gleder meg villt til 4 timer sammenhengende søvn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå