Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

FANT DENNE PÅ NETTE :)

Fødebagen:

Klær:

* Truser

* Ammebh(ta gjerne med flere enn en. Jeg hadde ikke så veldig mye melk, men lakk som en sil til å begynne med. Og vær obs på at brystene forandrer seg - jeg måtte opp enda en størrelse igjen da jeg lå på sykehuset)

* Nattdrakt(om man bruker noe slikt)

* Slippers el.l.

* T-skjorter(ofte trengs det en del t-skjorter, for barselkvinner svetter gjerne en del)

* Joggebukse

Toalettsaker:

* Tannbørste + tannkrem

* Shampo + balsam

* Dusjsåpe

* Lypsyl

* Deodorant

* Krem(ansikt, kropp osv)

* Sminkesaker

* Hårbørste/strikker

* Hårføner

* Bind

* Ammeinnlegg

* Purelan(krem til såre brystvorter, anbefales! Fås kjøpt på apoteket.)

Jeg kjøpte slike små flasker med sjampo og div. på Vita til 10 kr stykket. Deilig og slippe å drasse med seg stor flasker med sjampo m.m.

Diverse:

* Fotoapparat + batterier/lader

*Videokamera + opptakskassetter+lader

* Lesestoff

* Skrivesaker

* Mobil + telefonliste + lader

* Plastpose til skittentøy

*Ørepropper

For de som skulle finne på å kjede seg:

* Discman/ipod

*Kortstokk

Til barnet:

* Body

* Sokker/strømpebukse

* Lue

* Helseteppe

* Hentesett

(Klær etter årstid)

Skrevet

hvordan hentesett bør man ha til barn født i juni/juli da? Langermet body og en tynn jakke? Og strømpe og bukse? eller er det for mye?

Skrevet

jeg har en gutt på 10 mnd nå, jeg fikk han 16 juni i fjord, da tokk jeg på han en langarma body,en sparkebokse,tynn sommer jakke,lue,også et helseteppe over etterpå..

Skrevet

sånn for ettertiden er det viktig at kamera er klart i grunnen...

har en bitteliten filmsnutt av jenta rett etter fødselen, første gang opp på brystet, puppen, stellet, og sånt noe. pluss bilde av da jeg fikk henne på brystet, og da hun tok puppen i løpet av en liten stund...

sånn i ettertid er det kanskje ikke så viktig at det manglet noen toalettsaker som måtte hentes og sånt noe.... eller at du må gå i sykehusskjorta noen timer...

Skrevet

Kjekt å ha er også Xylocain (er d sånn det skrives???) - sånn en bedøvende salve til å smøre på nedentil før toalettbesøk o.l.¨

Har også hørt at mange tar med eget, mykt dopapir, samt hårføner til å tørke seg nedentil med etter dusj.

Ta evnt også med noe sjokolade - bra med litt energi når det står på

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...