Anonym bruker Skrevet 21. april 2009 #1 Skrevet 21. april 2009 få et lån til bolig i banken? Har 700 000 i EK og må ha lån på 500 000. Er aktiv jobbsøkende, så tar jo selvfølelig sikte på å få jobb i nærmeste fremtid, men nå ligger drømmeleiligheten til slags.. Har ca 17000 i mnd, og med lån og husleie vil det bli ca 7000 i mnd (10års nedbetaling)
Leeloo76 Skrevet 21. april 2009 #2 Skrevet 21. april 2009 Har du mulighet til å ha en medlånetaker? Jeg fikk hvertfall 570000 i lån da jeg kun hadde stønader (det var 100% lån, brukte EK til oppussing), men pappa sto som medlånetaker. Med så høy EK er det jo ikke så stor risiko for banken å låne deg penger, du kan evt ta det over lengere tid og heller betale ned mer når du har mulighet (også lurt å spare opp en buffer først, evt sette av 50000 av EK og låne 50000 mer). Sett opp et reelt budsjett/regnskap over hva du har inn og ut (SIFO stemmer ikke alltid like godt). Gå til mange banker, gjerne de med filialer (det er lettere å si nei på tlf). Jeg har god erfaring med Handelsbanken (de har ikke rentene sine ligende ute på nett, men ligger greit an), de ga meg lån uten kausjonist etter at jeg fikk jobb, selv om jeg er alene og ville låne litt mer enn anbefalt (jeg har en meget nøktern livsstil).
Anonym bruker Skrevet 21. april 2009 #3 Skrevet 21. april 2009 Så lenge du er innenfor rammene av hva som regnes for å være en akseptabel økonomi for en familie, er det ingenting i veien for at du kan få lån. Jeg var alenemor og student da jeg søkte om lån, og jeg fikk det ) Banker som ikke er strenge er feks Nordea og Fokus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå