Anonym bruker Skrevet 21. april 2009 #1 Skrevet 21. april 2009 Vi har nettopp anskaffet oss det, eller mannen min gav det til meg i gave:) og fy søren hvor deilig!!!!
Anonym bruker Skrevet 21. april 2009 #2 Skrevet 21. april 2009 Jepp. hver fredag i 3 timer. Superdeilig!!!
Anonym bruker Skrevet 21. april 2009 #3 Skrevet 21. april 2009 Jeg vil også! Hvordan går dere fram for å skaffe det? Er det gjennom kjente eller? Vasker de da mens dere ikke er hjemme, eller kommer de på kvelden?
Anonym bruker Skrevet 21. april 2009 #5 Skrevet 21. april 2009 Fant gjennom kjente som brukte henne. Betaler 120 kr timen. Var hjemme første mnd hun vasket, nå legger jeg ut nøkkel til henne hver gang.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2009 #6 Skrevet 21. april 2009 Har dere store hus? Hva gjør vaskehjelpen?
Anonym bruker Skrevet 21. april 2009 #7 Skrevet 21. april 2009 260 kvm bo. Vi rydder alt strøkent kvelden før og rer opp sengene om morgenen + hiver store leker som normalt ligger på gulvet opp i sengen, slik at hun får vasket godt. Hun støvsuger alle møbler, gulv og tepper Tørker støv av alle overflater, også utenpå alle dører og kjøkkenskap. Vasker 2 bad Vasker alle gulv Tørker over alle speil, billedrammer og fingermerker på vinduer. Når jeg kommer hjem, er alt klart for helg og jeg kan også ta med meg gjester rett hjem fra jobb =)
Anonym bruker Skrevet 21. april 2009 #8 Skrevet 21. april 2009 å så deilig!! Vi har snakket om det! Vi holder på å bygge nå, så når vi flytter til nytt hus skal jeg også ha vaskehjelp!! Vi har hund også da, så det blir litt mer pels.. og støv... det er verdt det ja!
Anonym bruker Skrevet 21. april 2009 #9 Skrevet 21. april 2009 Hun gjør ca det samme som 11:50 over her! 3-4 timer hver onsdag. Hun får 120 kr timen.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2009 #10 Skrevet 21. april 2009 Vi har foreløpig annenhver onsdag, men det blir nok hver uke når fødsel nærmer seg og den første perioden etter fødsel. Har akkurat begynt, har vært her 2 ganger. Vi har 200 kvm og betaler 500,- hver gang. Hun tok vinduer sist, og ryddet ut av oppvaskmaskinen. Utrolig deilig å komme hjem til et hus som lukter rent! Jeg også legger enten ut nøkkel, eller går når hun kommer. Vi bruker samme som naboen har brukt en stund, så gode referanser. Anbefales på det sterkeste!
Anonym bruker Skrevet 21. april 2009 #11 Skrevet 21. april 2009 Betaler 100,- i timen, for to timer i uka. Vi har hvit vaksehjelp, uten at det spiller noen rolle ettersom det er hennes eneste inntekt kommer hun ikke over frikort og det er så lite at vi slipper unna arbeidsgiveravgift. Så det har null raktis betydning, men det er så mange som er opptatt av det etiske rundt dette, at vi valgte å ha alt det formelle på plass. Ellers har hun arbeidskontrakt og hun får sykepenger, men vi har også inngått avtale om at jeg ikke skal holde tilbake feriepenger og betale det ut når hun har ferie, rett og slett fordi det blir for mye styr for bare noen kroner. Hun får betalt per mnd inn på konto. Vi har også et veldig fleksibelt system, om hun ikke kan en dag så er det greit, og om hun heller kan komme dagen etterpå så er det også greit. Vi har 300,- m2 og hun støvsuger og vasker gulvene, vasker bad og toalett. Det hender vi betaler for litt mer tid om hun ikke kommer rundt, men vi er begge iutgangspunktet kun intressert i to timer i uka. Jeg vasker litt sammen med henne for å komme rundt. Huset er svært og det er ikke lettstellt og tar tid å gjøre rent. Jeg gjør det letter husarbeidet som å tørke støv å se litt til ungene.
lindynatt Skrevet 21. april 2009 #12 Skrevet 21. april 2009 Jeg har det, hver uke i tillegg til å vaske, tørke støv osv, stryker hun annenhver uke skjorter, bukser, t skjorter osv. Er helt nødt til å ha henne, pga slitasjegikt i knær og i rygg, klarer jeg ikke å vaske hus og fungere noenlunde uten smertestillende i hverdagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå