Gå til innhold

Kaller dere det feber når.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

barnet har 37.6 til morgenen? Og hva er grensen deres for å la de sove ute, og evt ta de med ut (kafe/buss)?

Jeg er kanskje litt hysterisk derfor jeg spør...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

om barnet skal i bhg, er grensen 37.5. over det ringer vi foreldrene og ber de hente barnet.

hadde nok sett det an litt før jeg hadde dratt på cafe..... det er liksom noe man kan drøye til en annen dag. hadde det vært at du hadde mått i butikken eller noe slik, tror jeg ikke det hadde vært krise. men du burde uansett se det an litt tenker jeg i allefall:)

god bedring:)

Skrevet

på mine barn er ikke det feber, men alle er vi ulike.

Her sover de ute selv om de har feber også.

Skrevet

Tja det kommer jo an på hva normaltempen for barnet er.

Mine ligger på litt under 37 til vanlig. Hadde nok ikke kalt det feber på mine.

Skrevet

Nei, men det kalles subfebril, dvs mulig begynnende feber. Hadde sikkert tatt med barnet ut, men sett an almenntilstanden. Ofte stiger tempen utover dagen.

Skrevet

37,6 er ikke feber... Men kan hende tempraturen er på vei opp. Tempraturen er som oftest lavest på morgenen og stiger utover dagen. Men barnet ditt kan trygt sove ute.

37,8 - 37,9 subfebril. Etter min mening kan barnet fortsatt sove ute.

38,0 - febril. mine barn sover ute også mellom 38- 38,5 i feber. men over 38,5 liker jeg å ha de inne så jeg kan følge litt med på dem.

Skrevet

Hadde smurfen hatt det om morgenen, vet jeg av erfaring at temperaturen ALLTID stiger utover dagen, så jeg hadde nok kunne dratt ut hvis det var nødvendig, men hadde ikke dratt på cafè...

Skrevet

Min har normaltemperatur på 37.7. Har heldigvis aldri blitt sendt hjem fra barnehagen av den grunn.

Vi har hatt infomøte i barnehagen. Der sa de at 37.7 til 37.9 er forhøyet temperatur og at barnet da kan gå i bhg. Feber fra 38.0 og oppover.

Skrevet

De fleste regner 37,5-37,9 som subfebril, så ungen kan ha noe på gang. Ville likevel latt han sove ute, og tatt han med ut - bare fulgt godt med.

Skrevet

37,6 til 37,9 er ikke feber. På fagspråk kan man kalle det subfebril..

Tviler på at noen seriøse barnehager sender hjem ungene med 37,7 eller 37,9 i temp hvis ungen er i form.. høres bra hysterisk ut ja. alt fra 38 og oppover er feber.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...