Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Andre som har nyfødte (mi er tre uker) som blir KRAKILSK når dere legger de ned på stellebordet? Mi hyler og skriker fra vi legger henne ned til stellet er over!! HJELP! Det samme når hun skal bades.. Noen råd,kjære medmammer?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syng, syng og atter syng! Det hjalp her + ligge litt der innimellom, når man vet de er fornøyde.

Bade etter en lang lur + nesten nettopp fått mat så du vet at hun er blid og fornøyd. Kansje på morran istede for kvelden? Vi bader bare en gang i uka. Prøv å ha ørene under vann.

Skrevet

Er det varmt nok på badet? Bedre å ha det litt for varmt enn litt for kaldt på badet. (Sier hun som ikke har ovn på badet, og må bruke tørketrommelen til oppvarming før småtten skal bade... *glede seg til flytting*)

En uro over stellebordet kan være fint - funker bra for å distrahere babyen. Jeg ville også prøvd å gjøre det litt lunt rundt henne, feks ha et stort badehåndkle som du legger rundt henne (feks som en U rundt hode og overkropp) - det kan gjøre henne tryggere. Ellers prate rolig, synge litt, smile...og prøve å ikke bli stressa og oppkavet selv...:)

Skrevet

Når du bader henne: legg en klut på brystkassen hennes. Ha varmt vann på den og legg den på henne før du legger henne i karet.

Når du steller henne: legg noe varmt, som gjerne lukter av mamma, på brystkassen hennes.

Min gamle bestemors råd, som virket for Lillewirre iallefall.

Men nå får vi se da, om det vil virke, på min nestemann..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...