Gå til innhold

Noen gode råd for å bli kvitt soppinfeksjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har både tatt canesten stikkpille og brukt canesten krem nesten en uke men til ingen nytte.

What to do?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå naken og få mye luft (fortrinnsvis innendørs...)

Se på kostholdet ditt, spiser du mye som inneholder sukker? Kan tenkes at du har candida og ville hatt nytte av en 'sukkerfri' periode. Isåfall må du kutte ut alt som inneholder sukker, også melkeprodukter og frukt.. spis rent kjøtt og grønnsaker, nøtter, ryvita knekkebrød, drikk kun vann, farris, te og kaffe.

Skrevet

Ja, for å supplere medl over her- brød må erstattes med rugbrød eller vollkornbrød uten gjær, evt ryvita (om du vil prøve en diett som er bra for hele systemet ditt, ikke bare skjeden. Sopp har man også ofte i tarmen etter antibiotika eller p-pillebruk, så da behandler du jo alt). for sopp elsker både sukker og gjær. Har du partner må han smøre snabben sin med canesten-salve i samme periode som du tar stikkpille- for å unngå at du smittes like fort av han igjen. Kanskje unngå sex de dagene. Smøre skjeden med yoghurt naturell kan også være effektivt- mye gode melkesyrebakterier.

Skrevet

Prøv Pevaryl i stedet for. Jeg prøvde Canesten, men det hjalp ikke hos meg. Så skiftet jeg til Pevaryl, og da forsvant det.

Ikke vask deg for mye nedentil, ikke bruk sterk såpe. Etter at jeg begynte å bruke Vaseline Intensive Care til dusj, så har jeg nesten aldri hatt soppinfeksjon.

Bruk bomullsundertøy, og ikke trange bukser.

Se på hva du spiser; mye søtt? Kutt det i så fall ut om du er sterkt plaget av soppinfeksjoner.

De sier at parteneren ikke trenger behandling samtidig, men min erfaring er at det gjør han.

Skrevet

Sier det samme som over - skift til pevaryl. Jeg fikk gjenntatte sopp infeksjoner når jeg gikk gravid. Canesten hjalp ikke noenting. Gynekologen min ba meg om å prøve pevaryl og da forsvant det. Partner burde også behandles med samme krem.

Skrevet

Ring legen og få resept på Diflucan tabl, to stk. Skal svelges, ikke vagiatorie. Ta først en, er du ikke symptomfri etter en uke. Ta en til.

De er nokså dyre ca 150,- pr stk, men verd det. (du kan jo hente en av gangen, i tilfelle du bare trenger en)

Må ikke brukes hvis du er gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...