AE84 Skrevet 21. april 2009 #1 Skrevet 21. april 2009 hvilken elektrisk brystpumpe bør jeg velge!? noen med erfaring?? kan jo si jeg sliter med avent sin manuelle, og lurer da på om avent sin elektrisk er like dårlig!!?? (men den er nå på tilbud)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 21. april 2009 #2 Skrevet 21. april 2009 Aner ikke om avent elektrisk, men jeg har medela swing (hadde avent manuell sist og slet som en tulling) og den er helt fantastisk! Kan også leies via blant andre allianceapotekene/samarit. Vet ikke hvordan avent sinf unker, men swing har først stimuleringsfase og deretter "sugefase" hvor man selv kan velge hvor hardt den skal suge. Genialt. Nå er det nesten "morro" (okei det var kanskje en ørliten overdrivelse, hehe) å pumpe i motsetning til med manuell i alle fall (spes for meg som tidligere har slitt med litt lav produksjon).
A og G Skrevet 21. april 2009 #3 Skrevet 21. april 2009 Jeg får ikke til i det hele tatt med avent manuell pumpa, men med denelektriske får jeg til. Synes det er merkelig, for elektriske pumpa er prikk lik, bortsett fra at man bytter ut håndtaket med en elektrisk pumpe...
2flottebarn;) Skrevet 21. april 2009 #4 Skrevet 21. april 2009 hva koster det å leie, kjøpe medela swing?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 21. april 2009 #5 Skrevet 21. april 2009 Leie vet jeg ikke, men kjøpe ny er rundt 11-1200 (uæ). Går fint an å kjøpe brukt da og evt bare kjøpe den delen som går mot puppen ny, feks. Skal man ikke bruke den så mye er det kanskje i overkant dyrt, men jeg som har hatt brystbetennelse flere ganger og tilløp til tilstopning har hatt veldig bruk for den )
AE84 Skrevet 21. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 21. april 2009 en venninne sa at det kostet 22kr dagen å leie, så viss du skal pumpe noen mnd, så lønner det seg å kjøpe enn å leie! evt brukt, skal jo kokes! får ikke til medela sin manuelle heller jeg, men den er iallefall litt bedre!! derfor tror jeg kanskje jeg skal gå for medela elektrisk også!!! har veldig liten produksjon, så føler jeg må pumpe litt for å holde den oppe. har hjulpet med den pumpingen jeg holder på med nå, selv om det bare kommer litt.
*Lille Persille" Skrevet 21. april 2009 #7 Skrevet 21. april 2009 Jeg har AVENT sin elektriske og den er helt ELENDIG!!!!!!! HATER den skikkelig. Den fungerer jp forsåvidt den er bare så utrolig dårlig. Nå tror jeg pumpeperioden er over for denne gang men neste gang skal jeg ha en elektrisk Medela. Har allerede avtalt med en venninne som har en nå at jeg skal kjøpe hennes når hun ikke trenger den lenger. Hun skal ikke ha flere barn men det skal vi.
Balder911 Skrevet 22. april 2009 #8 Skrevet 22. april 2009 Her har vi pumpet i 8 måneder, og forsøkt litt forskjelllige pumper. Selv synes jeg Medela Swing er tragisk, og sverger til Ameda. Dessuten mener jeg å ha hørt at Medela Swing er en personlig pumpe (ikke skal deles) ettersom det ikke er noe filter mellom slangen og selve pumpen som det er på de større Medela pumpene. Undersøk dette før du kjøper brukt iallefall:)
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 22. april 2009 #9 Skrevet 22. april 2009 Jeg tenkte jeg skulle leie medela på apoteket men bestemte meg for å kjøpe i stedet pga det kostet 22 kr hver dag men så måtte jeg kjøpe et sett til 350 kr og så betale 120 kr for rengjøring når jeg leverer den. Fant ut at det var billigere å kjøpe. Jeg skal selge min forresten. Bare ta kontakt hvis du er interessert.
Balder911 Skrevet 22. april 2009 #10 Skrevet 22. april 2009 Her var det jeg leste at den ikke måtte deles forresten, hentet fra Medela's hjemmeside: Swing™ Breastpump Features and Benefits Designed for faster let-down and milk flow Massaging SoftFit™ breastshield Adjustable vacuum and speed for customized comfort Portable, use on table top, belt clip, or shoulder/neck strap Safe for the collection, storage and feeding of breastmilk ****IMPORTANT: This product is a single user item. Use by more than one user may pose a health risk, performance questions, and voids the warranty. ********* Chosen for you and your baby - All parts that come into contact with breastmilk are BPA/DEHP Free. Merkelig at de leier ut Swing i grunnen. ( Ikke meningen å fucke opp for de som skal selge pumpe her, men etter å ha tenkt hygiene i 8 måneder får man bakterier på hjernen..)
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 22. april 2009 #11 Skrevet 22. april 2009 Det er derfor man må kjøpe et sett selv til den. Jeg selger bare selve pumpen.
Makko med to små gutter Skrevet 22. april 2009 #12 Skrevet 22. april 2009 Synes den manuelle avent sin er bedre enn den elektriske! Jeg har en dobelt medela nå, og er KJEMPE fornøyd. Men medela swing pumpa fikk jeg nesten ikke ut noe med. Jeg hadde den først, fikk låne en manuell avent fikk ut mye mer, kjøpte den elektriske og var sånn passe fornøyd. Så fikk jeg låne den doble fra medela ble helt "sjokkert". Gikk fra ca 100ml, til 200 ml på 1/4 del av tida! Den er dyr, jeg kjøpte den brukt til 1000kr, men siden jeg har pumpet mye har den vært verd hver en krone!
Balder911 Skrevet 22. april 2009 #13 Skrevet 22. april 2009 Nope, det er ikke noe filter som sagt. Så selv om man kjøper ny slange og alt, så gjelder ikke garantien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå