Mahari81 og den lille Bie <3 Skrevet 21. april 2009 #1 Skrevet 21. april 2009 Er skikkelig lei nå, maaaange netter og morgener han ikke står opp og hjelper til....(og da mener jeg menge)og kommer med unnskyldninger og forsikringer om at han SKAL gjøre det neste gang. Det nådde en grense i påska da både jeg og snuppa var syk og vi var hos svigers. Snuppa var våken lange perioder om natta, og det var jeg som måtte ta henne hele natta mens han satt ute i hagen og hygget seg med gamle kompiser og øl eller lå og sov på et annet rom. MAKAN!! Nå er jeg veldig lei av å irritere meg over han, vil jo nyte denne perioden maximalt. Trodde virkelig han kom til å takle farsrollen mye bedre...er veldig skuffa og føler meg teit som er i denne situasjonen. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre...han gjør jo så mye bra også. Måtte bare få det ut jeg..kom med innspill den som vil...
*Lissi* Skrevet 21. april 2009 #2 Skrevet 21. april 2009 Må sette foten ned da! Enkelte må jo ha ting inn med t-skje. Sett dere ned og forklar han hva du "forventer". Overlat babyen til han og ta deg en tur ut. Tror ikke enkelte mannfolk skjønner hvor sliten en kan bli avogtil. Lykke til!
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 21. april 2009 #3 Skrevet 21. april 2009 Om han ikke våkner av seg selv når snuppa våkner så vekker du ham, gir ham babyen og så går du og legger deg på det andre rommet i stedet ;o) Da har han på en måte ikke noe annet valg. Selv tar jeg alltid gutteplutt på natta siden gubben jobber, men da har jeg ikke dårlig samvittighet for å tuppe gubben i rompa når plutten trenger smokken sin i løpet av innsovningsperioden på kvelden - har snakket om det da, og hvordan prioriteringene skal være. Han tar storesøster om hun våkner, jeg tar meg av gutteplutt.
NormaJean Skrevet 21. april 2009 #4 Skrevet 21. april 2009 sa du ifra til han mens han satt med kompisene og ba han om å komme inn? og hva sier foreldrene hans? de må vel reagere på oppførselen hans? Her er det bare jeg som tar gutten om natten, men vi bytter på å stå opp i helgene. Men jeg gleder meg faktisk til han skal ut i perm og være hjemme i 3 måneder, jeg kommer ikke til å stå opp en gang, han får gjøre det selv, så kan han merke hvor slitsomt det er å gå uten sammenhengende søvn. Jeg begynner å jobbe om noen uker, da er lillegutt 8mnd. Syns sånn som en forelso over her, tupp han i ræva, gi han jenta og gå og legg deg på ett annet rom. veldig dårlig gjort av han å ikke hjelpe til.
Nagilimia Skrevet 21. april 2009 #5 Skrevet 21. april 2009 Min man skjønner ikke hvor mye jeg forventer av han han heller. Kan prate til krampa tar meg. I stede for å ta det opp som et problem (ble bare dårlig stemning eller han sa han skulle skjerpe seg) bare gav jeg guttungen til han, tok meg en tur til ei venninne/kjøpesenter el.l Jeg spurte han ikke en gang. Bare sa: - må på apoteket - har ikke sovet noe, så nå er det superpappa sin tur. (Jeg sov ikke da, for han grein jo mer hos pappa, men tenkte på at han gråter jo hos meg også, og pappa kommer vel hvis han blir for svett i panna! - tror man bare må bestemme litt for dem, for de gjør det ikke frivillig. Plutselig har man gjort seg en bjørnetjeneste. - vi (jeg har kommet frem til at han har han hver tir. kveld (drar til en venninne å ser frustrete fruer), hver fre. natt og annenhverdag i ferier. Tar det bare som en selvfølge jeg. Innimellom ber jeg han på søndager ta han med seg et par timer ut, så jeg kan tusle litt her hjemme uten barn og mann, he he. Forholdet blomstrer igjen etter jeg ble flink til å bare "gi" guttungen til pappan
Nagilimia Skrevet 21. april 2009 #6 Skrevet 21. april 2009 Glemte å si at han kan sove så lenge han vil på søndager og jeg på lørdager. Felles frokost har vi utsatt på ubestemt tid...
Mjølkekua Skrevet 22. april 2009 #7 Skrevet 22. april 2009 Skjønner godt at du er lei! Som andre sier her er, må gutter ofte ha det inn med tskje. Er du sliten, så si det rett ut. Jeg er ikke alltid like flink til det, og forventer at han skal "lese" at nå er det hans tur. Det skjer jo ikke, også tipper det over for meg og jeg blir skikkelig irrasjonell. Fungerer best hvis jeg sier - "nå er det din tur, jeg er skikkelig sliten", eller "kan du ta han litt, jeg skal bare...". Jeg har gutten vår hver natt, morgen og hele dagen fordi min samboer går på jobb samtidig som vi står opp 0600-0630, og kommer hjem etter at gutten er lagt ca kl 1830. Det er helt greit, men jeg forventer da at han tar hovedansvar i helgene (det blir jo mye meg uansett pga amming, men han styrer med lek og stell). Han pleier da å ta han om morgenen (iallefall hvis det har vært mye uavbrutt søvn for meg i løpet av uka eller den natta). Jeg tar det også som en selvfølge at han dytter smokk eller trøster lillemann på kveldene, men det pleier å bli annenhver gang. Ellers så lager vi avtaler i god tid hvor han / jeg tar gutten en kveld mens den andre er ute og hygger seg / trener etc. Mitt råd er å sette grenser, gi klare og tydlige beskjeder for når du trenger hvile/ avveksling og still opp for han hvis han trenger en kveld med gutta (men det er jo greit at dere har en avtale på dette på forhånd så du er forberedt). Jeg er ikke så flink med dette selv, men blir flinkere og flinkere for hver dag som går:-)
Katsi Skrevet 22. april 2009 #8 Skrevet 22. april 2009 Du mener vel at han ikke gjør sin del? Har forklart mannen min gang på gang at han ikke "hjelper" meg, det er like mye hans ansvar som mitt. Du har fått mange gode råd over her, selv har jeg erfart at jeg bare må gi mini til ham og si stå opp eller at jeg må lufte meg litt.
Mahari81 og den lille Bie <3 Skrevet 22. april 2009 Forfatter #9 Skrevet 22. april 2009 Takk for respons:o). Skal mase og bestemme enda mer og se om det blir bedre! Får vel være mor for 2 en stund...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå