2flottebarn;) Skrevet 21. april 2009 #1 Skrevet 21. april 2009 Når barnet sover og bæsjer, hvor lenge er det greit at de ligger før de blir skiftet på? Synes det er så dumt å vekke henne med en gang, våkner alltid når hun kommer på stellebordet.
WPW Skrevet 21. april 2009 #2 Skrevet 21. april 2009 Jeg gjør det, for han blir så veldig sår med en gang han bæsjer. Helt utrolig hvor fort den rumpa leges igjen også forresten.. I begynnelsen, da han hadde ørten bæsjebleier om dagen hendte det at jeg var littegranne lat på natta. Hvis jeg hørte det kom og jeg likevel skulle stå opp om en time lot jeg det være. Han klagde aldri. Nå er han 5,5 mnd:)
La vita è bella <3 Skrevet 21. april 2009 #3 Skrevet 21. april 2009 Hvor gammel er hun? Jenta mi bæsja mye på natta i begynnelsen, og jeg skifta hver natt i forbindelse med mating. Gjerne før, siden hun som oftest sovnet når jeg ammet henne. Skift gjerne på soverommet eller i stua der det er lite belysning, så går det raskt og babyen blir ikke så våken. Det er ikke lurt å la babyen ligge så altfor lenge med bæsj i bleien, da bæsjen er sterk og kan forårsake sår nedentil. Så mitt råd er å skifte med en gang du er klar over at det er noe (såfremst babyen er våken, er jo ikke snilt å skifte når hun sover). Var ikke heelt svar på spm ditt, men du må nesten finne en balansegang der; skifte så snart som mulig, men ikke når hun sover?
2flottebarn;) Skrevet 21. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 21. april 2009 Hun er 2 uker. Har gjort som du, skifter hvis hun har bæsjet før jeg ammer på natta og etterpå, da hun gjerne bæsjer etter maten. Men lar henne ligge hvis det er imellom måltid. Har dempet belysning på badet, så skifter der. Hun har ligget litt med bæsj og ikke blitt sår, så da kan jeg sikkert fortsette slik.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 21. april 2009 #5 Skrevet 21. april 2009 Spørs litt når på natta det er - er det tidlig skifter jeg og ammer litt etterpå sånn at han blir dysset litt mot søvn igjen, er det nærme morgenen lar jeg ham ligge (smører alltid godt med krem før han legges). Ikke vært sår *bank i bordet* til nå (8 uker). På dagtid skifter jeg enten rett før eller rett etter amming, evt en gang til hvis jeg hører at han skikkelig "slår til". Kan ikke skifte hver eneste gang heller siden det som regel følger med bremsespor med enhver promp - da kunne jeg skiftet 90 bleier i døgnet tror jeg.
1+2=3jenter Skrevet 21. april 2009 #6 Skrevet 21. april 2009 Har tvillinger, og de første ukene skifta vi ca 90 bleier i uka...Det var en liten digresjon, eller hva man kaller det... Poenget var i hvertfall at når de bæsja så grævli som de gjorde i starten, så skifta vi ofte, men det hendte jo de bæsja når vi sov, og vi hadde ikke bæsjealarm...Men de fikk ny bleie i halvmørket på soverommet når vi oppdaga det. Vil ikke anbefale å la de ligge lenge med bæsj, og ikke la det gå lenge mellom bleieskift på dagtid heller...vi har hatt x antall runder med bleieutslett og sopp på begge to nå... Og vi trodde vi skifta bleier ofte nok... Endelig kvitt det svineriet, og skal gjøre alt i min makt for å unng at de får det igjen...
Lemonia Skrevet 21. april 2009 #7 Skrevet 21. april 2009 Jeg vekker ikke ungen for å skifte bleie. Sår har han så langt aldri vært,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå