Ettervinterkommervår Skrevet 21. april 2009 #1 Skrevet 21. april 2009 Holder på å bli gal her... Vanlig halsbrann har jeg hatt en del av, også når jeg ikke har vært gravid- men den halsbrannen jeg har nå er så intens og sterk at det rett og slett gjør vondt... Holder på å kaste opp av den. Noen andre som har det slik? Evn noen gode tips?? Problemet er også at jeg ikke forrige svangerskap kastet opp av midlene som kan taes mot halsbrann: link og gaviscon... Klarer derfor ikke å bruke de nå, selvom det er 9 år siden sist.
♥REBECCA♥ Skrevet 21. april 2009 #2 Skrevet 21. april 2009 hvet ossen du har det ja, men sitter ikke og sover he he:) men er veldig mye oppe på natta for og ta noe og drikke, hjelper litt. ganske lei halsbrann, er jo så ubehagelig.. drikk eplemos,di på glassflaske, det hjelper på meg:)
Gjest Skrevet 21. april 2009 #3 Skrevet 21. april 2009 Jeg er "avhengig" av Novaluzid... Det er tyggetabletter mot halsbrann, men de smaker frisk og deilig mint - ikke i nærheten av gaviscon, for å si det slik (den er fæl!!). Kan trygt tas av gravide, fikk den faktisk på fødeavdelingen ved en av de tidligere fødslene mine. Håper den kan hjelp dere også - halsbrann er ikke no`stas!
2jenter-og nr3 jente*Har født Skrevet 21. april 2009 #4 Skrevet 21. april 2009 Slenger meg på denne!! Når det står på som verst er det kun ene og alene Novaluzid-tyggetabletter som funker! Jeg har lager av dem på nattbordet!!! He, he.... Det har jeg hatt i alle svangerskapene, helt "safe" å ta de. Jeg har også fått dem på føden, når halsbrannen har herjet som verst under fødsel. Så pell deg på apoteket og kjøp Novaluzid. Jeg har ekstrem svangerskapskvalme, så vet hva halsbrann gjør med kvalmen, den blir ti ganger verre, så stopp halsbrannen!!! Jeg blir ikke kvalm av Novaluzid, men de andre greiene på apoteket er rene spy-middelet for meg.....
Vil Skrevet 21. april 2009 #5 Skrevet 21. april 2009 Huff, så ille. Selv ble jeg helt gal før jeg oppdaget Gaviskon, sov med hodet høyt men våknet likevel med kvelnigsfornemmelser hver natt. Hvis du er kjent med midlene vet du sikkert også at Gaviskon kommer i ulike former, flytende, tyggetabletter uten smak, med smak etc. Kunne jo være verdi i å prøve en annen versjon? Ellers er det bare de samme gamle rådene. Ikke spise store måltider, drikke melk, spise gulrot, og drikke masse, masse vann. Lykke til, vet hvor ille det der kan være.
Sigbeth Skrevet 21. april 2009 #6 Skrevet 21. april 2009 HM... jeg har nå fått streng beskjed om at det eneste man kan ta som gravid er Gaviscone.
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 21. april 2009 #7 Skrevet 21. april 2009 Her hjelper det med melk og nyco. Ligger med hodet høyt for å unngå halsbrann om natta, men våkner i helt liggende stilling. Får vondt i nakken av alle putene. He he. Prøv å spise rene produkter. Hold deg unna sånn som pølser, ferdige produkter og sånn. Ikke spis så sent på kvelden. Og hvis jeg kutter ut brød, poteter, pasta og ris så er jeg mye bedre. Reagerer rett og slett på karbohydrater. Sukker også. Rent kjøtt, fisk, grønnsaker, salat, en god del frukt er det som funker hos meg. Jeg har bare hatt halsbrann de siste ukene og bare om kvelden, men ikke hver kveld heller. Håper du får bruk for noen av tipsene her og at du finner noe som hjelper. Er skikkelig vondt å ha det sånn. Lykke til:-)))))
lilleMikkelkomut Skrevet 21. april 2009 #9 Skrevet 21. april 2009 Høres kanskje rart ut, men akupunktur har hjulpet for min del. Er helt kvitt halsbrannen og kvalmen... dessuten sover jeg som en stein etter jeg begynte med akupunktur Var skeptisk i utgangspunktet som sikkert mange andre...
Mini09&Lille12 Skrevet 21. april 2009 #10 Skrevet 21. april 2009 Drikker melk før jeg legger meg og hender jeg drikker litt på natta i og med jeg er mye på do. ;-) Jeg ligger også med to puter, så jeg ligger litt høyt. Ikke hver kveld/natt jeg har det. Prøver å unngå brus og sterk mat. Da har det blitt bedre.
Student mamma`en Skrevet 21. april 2009 #11 Skrevet 21. april 2009 jeh har hatt masse halsbrann, som flere ganger faktisk ender med oppkast. prøvde litt av hvert men ikke så mye som fungerte. helt til jeg tilfeldig spiste litt loff en natt. det virker som den "binder" mage syren og at det blir svelget ned ¨på et vis. tror det er individuelt altså, men det er jo verdt et forsøk. god bedring, vet hvor ille det er..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå