Bella Swan Skrevet 21. april 2009 #1 Skrevet 21. april 2009 Gutten min på 10uker er kjempe forkjølet, han sliter også med søvnen siden han er så forkjølet. Vett ikke helt hva jeg skal gjøre for han, har gitt han litt saltvann i nesen innimellom, men det hjelper ikke så veldigt. Noen som har noen kjerringråd, eller burde jeg uansett ringe legen?
Fire småtroll Skrevet 21. april 2009 #2 Skrevet 21. april 2009 Kjøp en nesesuger på apoteket, hvis du først drypper med saltvann og så suger ut snørr med den får du lettet godt på trykket for han... Du må også heve hodeenden av senga hans, de blir ikke så tette når de sover med hodet høyt. På apoteket har de også vanlig nesespray beregnet på barn mellom 4 uker og 2 år, de anbefaler det ikke til spedbarn, men er han veldig tett ville jeg gitt han litt om natta så han fikk sovet litt. Hadde det vært så galt å bruke det ville det vel ikke vært i salg i det hele tatt? God bedring til den lille, vesla mi var også forkjølet da hun var 8 uker, ikkenoe gøy nei...
2 hjertegull :) Skrevet 21. april 2009 #3 Skrevet 21. april 2009 Anbefaler Physiomer saltvannspray, kan brukes fra 2 ukers alder.. Legen anbefalte den til oss da Mia var syk 6 uker gammel.. Den forebygger ørebetennelse siden spray-dusjen treffer langt bak.. Som hun andre sier, hev hodeenden ved å legge bøker under sengebeina.. Nesesuger vil jeg fraråde, sånn vanlig nesesuger du kjøper på apoteket.. Det er fordi du kan skade slimhinnene i nesen medå bruke den.. De har jordmorsug en eller annen plass,vet ikke hvor, men den fungerer ikke på samme måten, og den skal ikke være skadelig.. Ellers ville jeg ringt legen hvis det vedvarer, eller han får skikkelige problemer med å puste.. Huff, det er jo ikke så lett å få i dem mat disse små nesepusterne, når de blir forkjølet.. God bedring til lillingen din
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå