Gå til innhold

Min mann vil sterilisere seg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nettopp fått nr 2, og han sa hele tiden mens jeg gikk gravid:

" Heldigvis er dette siste gangen!!! ". Jeg kommenterte ikke uttalelsene hans, for jeg ble litt såret av dem. Jeg har hatt to greie svangerskap og fødsler, og ikke vært plaget av noen ting.

Selv har jeg aldri ønsket mer enn to barn, men jeg ser ikke poenget med å gjøre et sååå stort poeng ut av det liksom.

Nå sier han at han vil sterilisere seg. Hva mener dere? Bør jeg reagere eller er det fornuftig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mann sier det samme, ikke akkurat at 'heldigvis er dette siste gangen' men at det ikke blir mer enn 2 barn. Det har han vært klar på fra dag 1. Jeg har vært usikker om jeg ville hatt 2 eller 3, men vi må jo ta beslutningene sammen, så jeg har nå slått meg til ro med at dette er siste svangerskap og siste barn. Både han og jeg er vokst opp med et søsken hver, så det er jo også det vi selv har vært vant til.

Når du i tillegg skriver at du selv heller ikke ønsker mer enn to barn, så skjønner jeg ikke hvorfor du skal reagere.. min mann har også tenkt å sterilisere seg - jeg har bare bedt han vente til barnet er født og alt er i orden, sånn for sikkerhets skyld.. :) Men når vi først har kommet så langt, så jubler jeg bare når han får kuttet strengen. Kan selv ikke gå på p-piller grunnet blodproppfare, kobberspiral vil jeg ikke ha pga økte menssmerter og jeg har det pyton i utgangspunktet, og hormonspiral prøvde jeg nå etter forrige svangerskap, men følte at det påvirket både vekt og humør. Så da synes jeg det er helt topp at han tar ansvar og steriliserer seg, sexlivet kommer til å bli mye bedre når jeg slipper hormoner i kroppen og vi ikke trenger tenke på kondom eller pessar!! :)

Skrevet

Heldig du er, som har en mann som vil sterilisere seg. Vi har nettopp fått vårt tredje og siste barn og jeg prøver å overtale og bearbeide mannen min til å sterilisere seg........ Han er imot, både på seg selv og meg, men håper han tar til fornuft. Deilig å slippe å tenke på prevensjon...Vi skal IKKE ha flere barn!!!

Skrevet

La han sterilisere seg, det er en fornuftig ting å gjøre når han er sikker på å ikke ville ha flere barn. Jeg har sterilisert meg selv, og det er så deilig å slippe hormonprevansjon!

Du får bare være glad du har en mann som vil sterilisere seg, det er et mye enklere og billigere inngrep hos menn enn kvinner..

Til dere som har menn som ikke vil sterilisere seg, gjør det selv! Ikke tving det frem hos mannen, føler han seg ikke konfortabel med å være steril så gjør det noe med psyken hans å måtte gjøre det. Ta heller belastningen ved å gjøre det selv. Dette var gynekologen min veldig tydelig på, og det er en kvinne!

Mannen min ser for seg en stor, feit og doven sterilisert katt i sofakroken når jeg snakker sterilisering av menn, og har helt hetta for det så jeg gjorde det selv (han tilbød seg riktignok å gjøre det, men det var så uvillig at jeg valgte å la han slippe).

Skrevet

Vi er blitt enig om å gjøre det når nummer fire er ute.

Men hadde aldri gjort det etter to.

Synst han er litt rask..

Du kan dø, en eller begge ungene kan dø (huff) eller dere kan bli skilt..

Skrevet

På en mann så er det jo faktisk reversibelt da... så om kona eller ungene dør (huff huff) - så kan han reversere inngrepet og få flere barn likevel...

Skrevet

Hvis dere er enige om at dere ikke skal ha flere enn to barn, så ser ikke jeg noe grunn til at han ikke skal sterilisere seg.

Vi var også enige om at vi skulle ha to.

Og jeg har gått på forskjellig prvensjon etter de to.

Nå 10 år etter, sitter jeg her igjen, høygravid... selv om jeg brukte prevensjon.... Og vi som ikke skulle ha flere.

Så nå skal han sterilisere seg etter fødsel, hvis ikke jeg av en eller annen grunn må ta keisersnitt så jeg kan sterilisere meg da...

Men da blir det tre barn i stedet for to....

Vi som nå hadde blitt så fri, med to 'store' barn og fortsatt ganske unge...

Menfor all del vi gleder oss til den lille kommer nå.

Men det tok sin tid... og vi hadde mange diskusjoner....

Vår to barn gleder seg til å få en lillesøster.

Men det er mange planer som nå forandres.

Hadde dere blitt enige hvis du skulle bli gravid med prevensjon?

Det kan skje....

Skrevet

Skulle ønske min kunne tilby seg det også. Vi har tre, og vi krangler hele tiden om at det er en for mye. Mannen min er soleklar på at han ikke vil ha flere. Jeg er også soleklar på at kroppen min ikke klarer en til. Har prøvd hele alfabetet med prevensjon, og et eller annet er det med alt.Dessuten ikke 100% sikkert heller. Hver gang vi krangler om hvem som skal under kniven, ender det med at han har det beste argumentet for å få slippe, og at jeg blir oppløst i tårer...

Så hvis mannen din er soleklar på at han vil gjøre det, så er det vel greit!

Skrevet

"ender det med at han har det beste argumentet for å få slippe"

Hva i all verden for slags argument er det? Ser absolutt ingen grunn til at kvinnen skal sterilisere seg når mannen kan gjøre det enklere, tryggere og billigere.

Skrevet

Ikke bare bare det da... En kompis av meg gjorde det, og de måtte ha prøverør for å kunne bli gravide pga hans sterilisering.

Skrevet

Jeg er enig med deg, anonym 14.37. Da vi var på UL tok jeg opp dette med sterilisering i forbindelse med fødsel, siden vi ventet nr 3. JM sa at jeg kun kunne få sterilisering hvis det ble aktuelt med KS, og det var det ikke. Hun mente at mannen min burde gjøre det osv. Han ble helt blek der han satt og holdt faktisk på å besvime.

Når vi bråker om dette temaet, er det først og fremst argumentet om at han som mann kan få barn til han er over 60 år,. Mens overgangsalderen snart setter en stopper for meg. Ja, det er jo ikke spesielt ok å få slengt i fleisen at han liksom kanskje tenker på flere barn etter at han evnt er ferdig med meg. Det føles jo slik nå han sier det sånn. Og dette med at menn kan få barn i høy alder, er jo et argument jeg ikke kan matche. Han er 40 nå, og jeg noen år yngre. Personlig har jeg lyst til å se det an til jeg selv blir 40 før jeg evnt gjør det. Kanskje gi meg selv det i 40-års gave.

Skrevet

(låner bruker til kona)

Altså... Man blir ikke midre mann av å sterilisere seg.

Penis blir stiv og den står like fint og lenge som før steriliseringen, Utløsningen er som før også. bare at cedsellene ikke er med. Men all den andre "gugga" kommer ut. Ingen endringer.

Jeg skal selv sterilisere meg når vi har fått 2 eller 3 barn. Har snakka med en som har tatt skrittet selv. Og han har ikke klaget i det hele tatt.

Vil si at det er lite mannlig å utsette kone si for en opperasjon og narkose, når en selv bare kan gå til legen å få tatt to små snitt.

Skrevet

Min mann steriliserte seg etter at han ble far andre gangen. Og jeg synes det var greit. Men jeg har flere barn enn han.

Hvis du ikke vil ha flere, HI, la han sterilisere seg. Det er en herlig befriende måte å bruke prevansjon på. Det skal jeg love deg!

Skrevet

Hvorfor vente til nummer fire er ute? Hvorfor ikke gjøre det mens du er gravid? Det tar ei stund før alle svømmerne er borte,-og du skal ha sex noen ganger før det er trygt. Mannen min steriliserte seg mens jeg gikk gravid med sistemann, og vi hadde mye sex de siste ukene, så slapp vi å være redde for at det var igjen svømmere etter at fødselen var over.

Skrevet

Min mann sa at det var det MINSTE han kunne gjøre, i og med at jeg bar frem barnet.

Menn som ikke vil sterilisere seg, synes jeg er egoister. Iallefall når eneste argumentet er at de tror det gjør dem mindre mandige!

Hva med oss kvinner da?? Ser de på oss som mindre kvinnelige etter at vi er steriliserte?? Nei!

Jeg ser på min mann som akkurat like mye mann etter at han steriliserte seg. Han får like bra ereksjon nå som før, og vi merker absolutt ingen forskjell.

han er mere mann i mine øyne, faktisk, fordi han gjorde dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...