Anonym bruker Skrevet 20. april 2009 #1 Skrevet 20. april 2009 Idag var pappan til gutten her, og hadde samvær. Han er 9 mnd. Jeg dro på kjøpesentret for å treffe venniner og drakk kaffe. Så de kunne ha litt tid alene, så mini og pappa kan bli kjent uten at jeg er der, og 'følger med'. Etter et par timer fikk jeg mld om jeg ikke skulle komme hjem snart, da han måtte 'på trening' til kl 7. (tar 2timer å kjøre). Vi ble enige om en dag tidligere at han skulle ha mini hele den dagen, til mini skulle legge seg, da pappan skal ha mini på overnatting en natt til helgen som kommer. Men, han ble enig etterhvert om at han kunne være til max halv 8, da han måtte hjem å sove for han skulle på jobb imorgen. Jeg dro hjem etter jeg fikk mld, og der satt mini i stolen sin, og pappan gav ham grøt. Pappan spurte om grøten var for tykk. Ja, det var den (klompete). Han tok mer vann i og tok grøten i mikroen (dette hadde jeg aldri tenkt gikk ann å gjøre..hehe) Så koset jeg med mini som satt i stolen mens pappan fikset grøten. Og jauda, han va pissbløt. Full bleie med urin/avføring, og bløt strøpebukse. Helt igjennom. Sa jeg det til pappan (på en humoristisk og fin måte), ja han hadde sett det sa han!! Satte seg ned og fortsatte å gi gutten grøt. Ding dong. Hadde dere gidd deres baby mat når det var gjennom bløte av urin/avføring? Det hadde ikke jeg. Noe sier meg at det er litt tidlig med overnatting. Kanskje det er jeg som er type hønemor også, da men. Men det aller verste er at jeg hadde veldig dårlig samvittighet når pappan var der med mini idag, følte jeg bare måtte stresse meg ferdig og komme meg hjem og 'ta over for pappan'. Skal ikke pappan være glad for den tiden man har med mini? Og ikke komme med unskyldninger for at han må hjem? Må hjem å sove? Trening? Er ikke mini viktigere enn det? Er jeg hønemor? Stiller jeg litt store krav til pappan? ...
Anonym bruker Skrevet 20. april 2009 #2 Skrevet 20. april 2009 Nå vet ikke jeg hvor mye pappan har vært med barnet før dere gjorde det slutt, men du kan ikke forvente at alt skal gå på skinner første samværet alene. Han kommer også garantert til å ha andre rutiner med barnet enn det du har. Greit at han kunne skifta bleia, men det er ikke verdens undergang, og ungen fikk mat. Mulig det er for tidlig med overnatting enda, men du bør i hverfall legge til rette for at han kan ha sønnen aleine noen timer på dagen hvis pappan ønsker det før overnatting!
Anonym bruker Skrevet 20. april 2009 #3 Skrevet 20. april 2009 Har ikke vært sammen. Først de 2 siste mnd har har kommet hit en gang i uka. Er litt vanskelig å få til flere dager i uken, pga avstanden. Desverre. Jeg prøver å la de ha alenetid når han er her. Noe de også får. ..etter et par timer vil han jo hjem igjenn HI
Anonym bruker Skrevet 20. april 2009 #4 Skrevet 20. april 2009 Det at han vil hjem igjen fort trenger ikke bety at han egentlig ikke vil være med sønnen, men han er sikkert usikker på seg selv i papparollen. Det at han i det hele tatt kommer er jo positivt, men han trenger kanskje litt lenger tid før han har en hel natt alene med barnet? Snakk med han om dette, spør direkte,hvis det føles naturlig, om han føler han trenger mer tid før overnatting.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2009 #5 Skrevet 20. april 2009 Ja, jeg har spurt om det med overnatting. Han vil ha overnatting fort som mulig da det 'var noe han hadde krav på fra fødselen' og bla bla. Sa han. Vi var på fam.vernkontoret idag, han ville vi skulle skrive samværskontrakt (annenhver lørdag til søndag frem til 1års alderen). Men det ble ikke. Kan vell være lurt å tenke kortsiktig, og se hvordan det går med overnatting først og fremst. (tviler ikke på at det ikke kommer til å gå bra, nei) Men det ang at jeg får dårlig samvitighet da jeg lar mini og pappan være her alene, er det flere som har fått/fikk det? Han er jo PAPPAN. (Er ikke av typen som spørr om barnevakt, så dette er litt nytt for meg:p)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå