Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Får man sykemelding ved ivf i Danmark (dagene fra uttak til innsett), og hvem skriver i såfall ut denne? Fastlegen eller gyn som følger meg opp her hjemme?

Håper noen kan svare på dette. Reiser i morgen, og er så definitivt ut i siste liten, hehe:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Snakket med fastlegen min, og han mente først at jeg måtte søke permisjon ved ivf-forsøk. Han tilbød seg imidlertid å sjekke det opp med trygdekontoret, og det viste seg da at jeg hadde krav på sykemelding likevel:-)

Skrevet

Man har jo vanligvis ikke lov å være sykmeldt ved utenlandsreiser, uten å ha søkt NAV. Ville ikke tatt sjansen på det, siden det jo er en reell mulighet å havne på sykehus der ved f.eks overstimulering, og da vil NAV fort få greie på det.

Vi brukte egenmelding.

Skrevet

Jeg fortalte fastlegen min om at man får sykemelding ved ivf i Norge, og han ringte da trygdekontoret og sjekket. Da han ringte meg opp igjen fortalte han at jeg hadde krav på sykem, og at noe annet ville være forskjellsbehandling. Min kjære bruker feriedager.

Skrevet

Da jeg skulle til Nordica fikk jeg 3 ukers sykmelding av gynekologen min i Norge .Var mye sliten så jeg fikk litt ekstra.Og det var utrolig godt med de ekstra dagene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...