Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

og har barnet på fanget hele reisa...hvordan går det egentlig??

med en halvannetåring liksom..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har de ikke eget sete når de over året tro?

Skrevet

har bestilt som spedbarn, det er uten eget sete tror jeg

Skrevet

barn under 2 år får ikke eget sete.

og åssen det går på flyet?? hehe...det kommer helt ann på hvordan ungen din er det, med å sitte rolig..

vi har aldri hatt noen problemer,han har som regel sovet noen timer også han da, men den siste timen har vært lang ja,så en må være kreativ og snakke med de hele tiden,for å få de oppmerksomme på andre ting.

Skrevet

..men det jeg egentlig lurer på er hvordan de får sove :) for de må vel mer eller mindre sitte rett opp og ned liksom..

Skrevet

ja,de må jo sove i fanget da, litt i armene mine og utover bena til pappaen...er slitsomt men det går.et lite tips: husk å tisse før du har tenkt å legge han for å sove, hvis ikke er det fryktelig dumt å måtte avbryte søvnen pga det.

Skrevet

hehe..takk for tipset- Tar imot alle gode tips jeg kan få ;)

Skrevet

Fløy alene med gutten min når han var 16 mnd. Satt på fanget hele turen. Skaffet vindusplass ved vingen. Jeg bestilte turen slik at jeg hadde mulighet for å gi lunsjen så fort vi var oppe i lufta. Hadde med diverse som kunne underholde, og det å se ut og på vingen var også veldig underholdende heldigvis.

Nå skal det sies av vi ikke hadde den lengste flyturen, men jeg ble overrasket over hvor fort den gikk. Hadde trodd det skulle bli stressende, og utålmodigheten ville melde seg fort.

Skrevet

ja,en må glemme klokka,for da går den så tregt om en sitter å kikker på den hele tiden.

vi har flydd en del ganger, der turen tar gode 5 1/2 time, men gått utrolig greit.

og det er viktig å planlegge det du har i håndbagasjen,så det er lett å få tak i ting,som litt mat,drikke,bleier og evnt servietter.(leker)

det som jeg "dreit" meg ut med sist gang,når Lucas var 2 år,var at jeg tok han med inn på doen,var greit nok det, men når jeg dro i doen,så ble han så redd,at jeg tror nesten ikke jeg har hørt han grine sånn før.

så lurt å evnt sende ut barnet,og så dra i doen,og gå ut selv...

Skrevet

de der armlenegreiene er faste, er de ikke ?? går vel ikke an å vippe opp den mellom meg og pappaen sånn at det hadde blitt bedre plass når 1 åringen skal sove ??

Skrevet

joda,det går, er bare den ytterste som ikke kan vippes opp.(den ved midtgangen)

og skulle du lure på noe senere,går og legger meg nå,så kan du sende pm :-))

har vel flydd 6-8 ganger med barn nå...

Skrevet

Bærbar DVD-spiller er en fiiiin oppfinnelse! ;-) Ellers er det bare for deg å gi oppmerksomheten din til barnet! Synge, lese, leke, tulle og tøyse... ;-) Har flydd utallige ganger med guttungen fra han var 2 mnd...

Skrevet

:-)) i like måde...

og nå fikk du minnet meg på at vi må ha nytt pass til minsten her...hehe...la ut en sabla lang link til deg på en annen tråd:-))

Skrevet

jah så det. Takk for linken. Blir nok nytt pass ja, siden man ikke kan endre navn i maskinlesbare pass. Synes å huske at det er det jeg har

Skrevet

liker i utgangspunktet ikke å fly, så gruer meg litt til å reise med minien min

Skrevet

Hei

Jeg er flyvertinne og har en gutt på snart 4, så har hatt med veldig mange babyer/barn på fanget på jobb og reist mye med gutten vår. Nå spørs det mye på barnet selvfølgelig. Men når det gjelder min egen gutt så syntes jeg at 18 mnd alder var den vanskeligste alderen når vi var ute og reiste. Husker et par 6 timers flyturer som var skikkelig kjipe. Litt med det at da var han så stor at han ikke sov noe særlig, samtidig som han var for liten til at han klarte å sitte så mye stille. Og de begynner jo også å bli så store at de faktisk tar ganske mye plass på fanget :-)

Men når det er sagt - jeg ville absolutt ikke nøle med å reise likevel hadde jeg vært deg. Det er greit å være litt forberedt til turen. Og i den alderen så vil kanskje det si å ha et lite utvalg av leker. I og med at barnet kanskje fort går lei av en aktivitet, så er det fint å ha noe nytt å komme med etter en liten stund :-) Tror på den alderen at vi hadde med små bøker, litt duplo-klosser, liten bil, tegnetavle, kosedyr. Greit å huske smokk og klut om barnet bruker det. Smart også å ta med et lite teppe til hvis det blir kaldt eller barnet sovner. Lettere å sove også om det er litt lunt. Armlenene kan som regel løftes opp og soving går som regel greit på to fang. Greit å huske på mat til den lille. I og med at barnet sitter på fanget så er det ikke alltid det er mat inkludert i billetten. Vi har i alle fall ikke opplevd det på charter-turer og det finnes ikke i SAS hvor jeg jobber (Europa-flygninger). Ta med noe mat du vet barnet liker, drikkeflaske/kopp med drikke (kan kjøpes på innsiden av sikkerhetskontrollen og evt. morsmelk eller NAN kan jo tas med gjennom - husk max-grense på 100 ml i en flaske). Kjeks eller rosiner er jo en hit. Så går tiden med litt spising også.

Lykke til med flyturen. Det går sikkert kjempefint. Og så blir det bare bedre og bedre jo større barnet blir. Med 4-åringen nå er det helt supert å reise :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...