MammaKos Skrevet 20. april 2009 #1 Skrevet 20. april 2009 Babyen min får grøt 2 ganger dagelig og spiser da 1 1/2 posjon grøt.. Betyr dette at hun får for lite ellers på dagen, eller er de "målene" på Nestlé pakkene litt små..? Noen som vet..? hun får grøt kl 10:00 200 ml mme klokken 13-14 grøt klokken 17.30 pupp ellers i døgnet..
Makko med to små gutter Skrevet 20. april 2009 #2 Skrevet 20. april 2009 Her i hus er det aldri målt opp noe som helst av mat (jo vi blander rett i fht mme hvis vi lager det). Grøt lages på øyemål og tilsettes vann. I starten var det bare et par ts'er, nå er det ganske så mye (lager en vanlig grøttallerken). Av og til spiser han masse, andre ganger lite, og gjør bikkja happy. Så lenge han er glad og aktiv antar vi at han får i seg sånn passe med mat ;-) Du sier ingenting om hvor gammel baby'n din er... . - Hva med grønnsaker og kjøtt? Hvorfor mme, midt på dagen? Her i hus får mini vann på dagen om jeg ikke er hjemme. Fyller heller opp med mat enn mme. Mini er 8 mnd nå, og mm min er iallefall ikke så veldig feit lenger, og holder IKKE som et fult måltid lenger. Han får pupp 3ganger om dagen, 2-3måltider med grøt eller middag, 1-2brødskiver til frokost, litt frukt og vann som tørstedrikk.
MammaKos Skrevet 21. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 21. april 2009 Hun er 6mnd og 1 uke ca.. Hun liker ikke de middagsglassene, så derfor tenkte jeg at 200ml mme holdt som 1 måltid midt på dagen.. jeg måler ikke opp her heller, men vet at 3 spiseskjeer (mine er ganske store) tilsvarer 125ml grøtpulver, og jeg lager m 3 ss hver gang.. kanskje jeg må gå litt iherdig inn for å få henne til å like middag da....? hun legger fint på seg i hht kurven..
lizaloo Skrevet 21. april 2009 #4 Skrevet 21. april 2009 Hei. Når jeg lager grøt til snuppa (er 8 mnd nå men spiste det samme nesten ved 6 mnd) Så lager jeg på 1.5 dl vann og har da i ca 6 store ss med grøt pulver. En slik porsjon spiser hun 2 ganger for dag. Sjekket på nestle pakken nå og der står det 1 dl grøt pulver og for morroskyld målte jeg opp og det er ca 6 ss (stoore() med grøt pulver. Så det kan nok hende at porsjonen din er for liten..... Prøv å lag mer og gi til hun ikke vil ha mer da og se hvor mye hun spiser . Du kan jo også prøve med div fruktglass, de selger noen med havregryn i også.
Tante Gustava Skrevet 21. april 2009 #5 Skrevet 21. april 2009 Tassen har bestandig spist større porsjoner enn det står på pakka, han er en matglad liten gutt som tydelig har høy forbrenning, for han er tynn Tror nok kanskje størrelsene som står på pakka er litt små? Uansett så er det bare å gi så mye de vil ha, noen spiser mye og andre spiser mindre. Så lenge de legger på seg som de skal og er blid og fornøyd, så er det det viktigste.
Frøken Freken Skrevet 21. april 2009 #6 Skrevet 21. april 2009 Tror rett og slett bare at de er forskjellige. Det er jo ikke slik at alle barn spiser like mye mme, heller - og de har veldig forskjellig kroppsvekt og behøver derfor forskjellig næringsmengde. Jeg ble forundret over at jenta mi spiste en hel porsjon grøt, fordi hun alltid har drukket mye mindre mme enn hva det står på pakken/ prosentandel ift egen kroppsvekt. Og noen dager spiser hun helt middagsglass, mens andre dager vil hun bare ha et halvt. Så lenge de går greit opp i vekt og virker noenlunde fornøyd bør en vel prøve å stresse minst mulig over maten, og la dem få spise så mye de vil ha, hverken mer eller mindre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå