Gå til innhold

Har barna flere par med vårsko?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har egentlig bare hatt 1 par, de har byttet litt med sandaler i løpet av sommeren.

Men nå har jeg vasket storesøster sine sko 3-4 ganger allerede pga hun har tisset i dem og en gang var hun i noe våt aske utfor huset.

Så jeg må gå til innkjøp av et par til i alle fall til henne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har ett par hver, men jeg vurderer å kjøpe pensko til 17.mai i tillegg.

Skrevet

De har ett par med joggesko hver. Jenta har i tilegg noen gode tursko til bruk i b.hage som tåler vann. Timberland goretex, veldig gode.

Gutten fikk akkurat nye joggesko til skolebruk, fordi de som jeg hadde kjøpt til han var så stramme at han fikk ikke dem på seg selv. Så da kan det bli fin sko til 17 mai til han. De er nesten ikke brukt. Jeg syntes egentlig det er godt med to skift til dem, da det ikke er bra og gå med de samme skoene dag etter dag hele dagene. Så til sommeren også så har de sandaler.

Skrevet

Mine har 1 par joggesko og sandaler på sommeren

Skrevet

De har hatt 2 par joggesko hver. pluss cherrox og støvler. Skal snart på loftet å se hva vi har av sko, og om kanskje lillemor må ha nye sko. Eldstemann må i allefall ha nye cherrox og støvler i år.

Skrevet

Hun på 5 har joggesko, Timberland gore-tex og pensko. Så har hun minst ett par sandaler på sommeren, men de har vi ikke kjøpt enda. Hun har også ytret at hun ønsker seg ballerinasko, slike som er moderne vet dere.

Han på 10 har jo et litt annet skobehov pga trening osv. Han har innsko til trening i hall, utesko til trening, fotballstøvler, vanlige joggesko til daglig bruk, gore-tex joggesko til fjellturer og turer i marka, pensko og guttesandaler (tøffe fra sportsbutikk) på sommeren.

Minsta på halvannet døgn eier enda ikke et eneste par ;))))

Ett par sko en hel sesong synes jeg er lite. Det var vel Kokkelimonke som sa det, men barn har ikke godt av å gå med det samme paret dag ut og dag inn. Det er grunnen til at jeg er nøye på at bhgbarnet mitt ikke går i cherrox hver dag, men varierer med gore-tex.

Skrevet

Min gutt på 7.5 har 2 par joggesko. Ett som han bruker som "rav" sko og ett til litt finere bruk (feks. til bytur). Men han sliter ut skoene så fort så ifjor tror jeg han hadde fire par joggesko.

Så har han støvler og crox også.

Skrevet

Hvorfor ikke? Skoene blir tømt for sand hver dag og sålene luftet, trodde det skulle være nok? Skosesongen er ikke lang, den blir raskt avløst av sandalsesongen.

Skrevet

Spør du hvorfor en ikke skal gå med samme sko hver dag?

Jeg har lært, hørt lest meg til at sko skal hvile en dag i ny i ne. Også foten har godt av forskjellige sko. Og cherox er jo veldig tette, de gir jo ikke luft til foten i det hele tatt. Også om sommeren og sandal sesong passer jeg på at barna variere sko bytte. Jeg hadde fått vondt i bena selv om jeg skulle gått på samme sko hver dag, dag etter dag.

Jeg har også hørt at etter ett år bør en bytte ut sko fordi de da er slitt.. Jeg er ikke så flink til dette med mine sko. Men barna vokser jo ut av skoene før det har gått ett år så der har en jo ikke det problemet. Jeg lar heller ikke baarna arve sko av andre eller fra søsken. Kaster sko når de er brukt en sesong. Eller sender dem til Fretex om de er ok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...