metaMORfose Skrevet 20. april 2009 #1 Skrevet 20. april 2009 Noen minutter over midnatt kom vår lille pike ut, 3054g tung og 50 cm lang, etter en veldig fin fødsel. Jeg kjenner for all del at jeg har presset noe stort ut av fødselskanalen (!!!!), men ellers er jeg i fin form og overraskende sprek. Jeg var redd det kom til å være veldig vondt i ettertid, men det er faktisk helt ok. Fødselshistorie kommer sikkert senere. Vi har brukt dagen til søvn, undersøkelser, amming og kos - og dusj, deilig dusj. Besøk har vi hatt av 2 stolte storesøsken og ditto besteforeldre. Babyen hadde Nintendo DS til søsknene, men de var faktisk mer opptatt av det de hadde med til henne enn det de selv fikk. Begge har holdt henne, og vi har gitt henne navn. Det navnet vi hadde nesten bestemt oss for passet ikke i det hele tatt, men det vi hadde som backup var perfekt. Det er veldig stort å ha vært igjennom en fødsel, men kjærligheten til dette lille nurket er ikke annerledes enn til de to andre. Så har man med det fastslått at ens barn er ens barn, uansett hvordan man fikk dem! Kjærlighet er sånn sett en vidunderlig ting. I morgen drar vi mest sannsynlig hjem, da det ikke er noen grunn for oss å være her hvis alt fortsetter som det har gjort i dag. Ammingen går veldig fint og hun er i fin form. Nå sitter jeg og skriver mens mannen min sover (stakkar, det er hardt for menn med disse fødselene) med vår lille forundringspakke ved siden av seg. )) De er veldig søte begge to! Takk for varme tanker og til alle som har vært støttende og "deltagende" i svangerskapet. Mulig det blir stille fra meg en liten stund, jeg vet ikke hvordan livet blir med 2 store og en baby, men jeg skal forsøke så godt jeg kan å ta mitt ansvar her inne )) En riktig god kveld til alle Bammere!
moota m storebror&lillebror Skrevet 20. april 2009 #2 Skrevet 20. april 2009 GRATULERER SÅ KJEMPE MASSE!!!!! =) Fikk ikke med meg at det var gang før nå. Men er like spennende for det om! Kjekt at det gikk godt og at formen er bra! Kos deg masse!! Misunner deg følelsen av å akkurat ha født!! =) =)
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 20. april 2009 #3 Skrevet 20. april 2009 GRATULERER SÅ VELDIG MYE!! Så veldig kjekt å høre fra deg alt, godt å høre alt står bra til og at alt er overstått. Nå kan dere bare kose dere, kan se for meg at dere får en veldig lang vår og sommer fult med bare kos alle fem. Det er en herlig tid så nyt hvert sekund. Og sekundene til overs kan du komme innom her og si hei til oss. Har jo også tre barn, og pleier å si at det gjelder å prioritere, sier du til deg selv at dette blir bare stress og veldig travelt så gjør det jo det også.. synes jeg da.. Gleder meg til fødsels historie, de er alltid så kjekke. Godt å høre den var bra så langt da. Morsomt å høre ang navnet også, at det var back up navnet som passet. Lykke til videre i dagene som følger, og kos dere masse:) God klem til deg og den trøtte mannen din, dine to store barn og lille snuppa selv:)
"vestavind" Skrevet 20. april 2009 #4 Skrevet 20. april 2009 Gratulere så mye med datteren:-) Det er en stor opplevelse å føde. Gleder meg til å høre hele historien. Men kos deg og nyt dagene med den nyfødte.
blond Skrevet 20. april 2009 #5 Skrevet 20. april 2009 GRATULERER SÅ MYE, metaMORfose!! Godt å høre at det står bra til! Barseltiden er spesiell. Synes du de store har blitt enda større nå som veslejenta er kommet? Søsken har det med å vokse når baby kommer i hus, hehe... Er det ikke rart å miste magen sin og kunne se føttene når du står rett opp og ned? Lykke til, ser fram til å lese innlegg fra deg framover!
yasmina Skrevet 21. april 2009 #6 Skrevet 21. april 2009 Gratulerer så masse !!! Kos dere med det lille nurket og nyt det. De blir store så alt for fort !
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 21. april 2009 #7 Skrevet 21. april 2009 Gratulerer så mye med en liten datter. Tipper det er stor stas for alle mann ja. Nå må du slappe av og kose deg, og nyte tiden fremover. Som the queen over her sier: de blir store altfor fort!!
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 21. april 2009 #8 Skrevet 21. april 2009 Gratulerer så mye med den lille jenta. Håper dere får en fin tid framover alle sammen. Nyt tiden som kommer, den får du aldri tilbake.
Lene~mor til tre Skrevet 21. april 2009 #9 Skrevet 21. april 2009 Gratulerer til dere kos dere og nyt tiden. Lykke til
Vinden blåser Skrevet 21. april 2009 #10 Skrevet 21. april 2009 Gratulere så masse!!!! :-D Nyt tiden og stikk nå innom her iblandt med en liten update.. .)
metaMORfose Skrevet 21. april 2009 Forfatter #11 Skrevet 21. april 2009 Tusen takk for alle hyggelige hilsner! Jeg sitter her og venter på å få dra hjem. Visitt om ca 30 minutter av lege og jordmor (tror jeg) og så kommer mann og barn og henter oss ca kl 17. Vesle nurket sover og sover, når hun ikke spiser og blir skiftet på. Det er visst normalt )))) Den stolte far er hjemme og gjør ting klart. Svigermor har pyntet babykurven og kjøpt bleier og stellesaker. Vi hadde kjøpt stellebord og håndklær/duker, men såpe, salve, shampoo osv hadde jeg ikke tenkt på en eneste gang! Jeg tror jeg kommer til å være innom her både titt og ofte når jeg kommer hjem. Nå er det litt styr å koble laptop opp til mobilt bredbånd! Blond, det er rart å ikke ha tyngde og volum foran ja... magen som stod stram og stor uten et gram fett på virket det som, er nå helt slaskete og deigete. Jeg endte forresten opp med kun det ene strekkmerket! Vi snakkes jenter. Kjempeklem fra metaMORfose
lÅktiHaUDe Skrevet 21. april 2009 #13 Skrevet 21. april 2009 Gratulerer så mye med ei lita jente jeg er vel ikke den som er mest aktiv på skrivingen her men skal prøve å forbedre meg ellers har jeg jo fulgt litt med da på graviditeten din Kos deg så masse med din "nye" familie hjemme
konvall Skrevet 21. april 2009 #14 Skrevet 21. april 2009 Gratulere så masse til dere alle. Så utrolig flott å høre at fødselen gikk greit. Har selv tre barn, så jeg vet hvordan det er.... Like stort hver gang. Kos deg med den lille frøkna, så gleder vi oss til å høre historien din.
NoDoubt Skrevet 24. april 2009 #15 Skrevet 24. april 2009 Gratulerer så mye til dere alle:-) Dette var hyggelig lesing! Kos dere alle 5:-)
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 24. april 2009 #16 Skrevet 24. april 2009 Tenkt så flott GRATULERER HJERTELIGST Kjærligheten er en fin ting ja, det er nå helt sikkert. Nyt spedbarnstida til fulle, den flyr så altfor fort fra en. Gleder meg til å høre fødselshistorien din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå