Gå til innhold

når er det vanlig med første legetime?

Anbefalte innlegg

Skrevet

for 2 år siden ville doktoren ha meg dit før uke 12, er det noen endringer siden da? og når er det UL? så fort man glemmer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første timen er vel mellom uke 8 og 12 og UL er mellom uke 17 og 19... :)

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å ikke komme før etter uke 12, så jeg skal ikke før den 28. mai. Har termin rundt den 19.des.

Skrevet

Guri! Jeg er bare 4 + 1 i dag, så må jeg vente helt til uke 12 for å komme til legen. Det var veldig lenge synes jeg. Noen som har vært hos legen før uke 12 uten at det har virket som om noe er galt med spiren? Jeg vet jo godt at jeg ikke er veldig langt på veg og at det er mye som kan skje enda, men synes det var veldig lenge å vente til uke 12.

Skrevet

Jeg har legetime 8. mai og vil da være 8+1... Liker å være tidlig ute jeg, da;) Hehe... Hadde ikke klart å vente helt til uke 12 tror jeg... Det er jo leeenge til! Jeg drar da til legen den aller første timen for blodprøver og de legesjekkene man skal igjennom og deretter tar jeg alle de resterende kontrollene hos jordmor. Blir som sist:)

Skrevet

Min lege utfører ikke sv.skapskontr før uke 12, men man kan selvsagt komme hvis man trenger sykemelding el.l da.

Skrevet

Fant denne oversikten på babyverden.no

Første kontroll: uke 8 – 12

Andre kontroll: uke 17 – 19 Rutineultralyd i svangerskapet

Tredje kontroll: uke 24

Fjerde kontroll: uke 28

Femte kontroll: uke 32

Sjette kontroll: uke 36

Syvende kontroll: uke 38

Åttende kontroll: uke 40

Ev. Niende kontroll: uke 41

Skrevet

Hei:) Jeg har første kontroll i uke 9. Bestilte den da jeg var rundt uke 5-6, siden det var så lang ventetid og det er visst dobbeltime;) Men var hos legen på fredag grunnet brunlig utflod (blødninger?) for å få henvist til tidlig UL på sykehuset. Så var på det i går. Fikk se hjertet slå, så da kan jeg slappe av litt. Så regner med daene går raskere til kontroll nå som jeg ikke trenger å bekymre meg så mye:)

Gratulerer med den lille:D

Skrevet

Det spørs nok kanskje hvor i landet du bor, men jeg også var av den formening om at man ikke behøvde å gå før sånn ca 8-12 uke. Men så snakket jeg med jordmor for å bestille time her om dagen, og hun stresset noe sinnsykt. Hun klarte å skvise meg inn denne uken her og fortalte meg at skal man ha fødeplass i nærheten av hjemmet sitt i Oslo, så må man være kjappe med å få lege/jordmor til å bestille plass.

I mitt forrige svangerskap var jo ikke det et tema engang, og da var jeg første gang hos legen i uke 14.

Så for å få føde på Ullevål/Riksen/Ahus så må man være tidlig ute.

Skrevet

veldig forskjellig fra sted til sted tror jeg.. min lege tar inn fra uke 9-12

Skrevet

og angående jordmor, får jeg ikke time før tidligst uke 24. hun sa det ikke tok inn før det.. men man må jo gå til lege den førte gangen likevel for å ta ulike prøver. må også tilbake om en mnd for å få svar på resultater....

men får vel ikke høre hjertelyden heller på dette rare kontoret.. ikke gjorde han gu heller.. ville ta celleprøve, men han sku henvise meg til gynekolog for undersøkelse. noen han / glemte å gi meg. men ho snille resepsjonsdama skulle ordne det og... legen sa at jeg måtte til sykehuset for gu? (trusje han var edru), men resepsjonsdama sa at de pleide sende de til nærmeste legekontor der det re gynogolog. ja ja..glad jeg skal gå til jordmor.....men men skal ikke syte mer ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...