serina Skrevet 20. april 2009 #1 Skrevet 20. april 2009 Vi skal til USA i sommer med en liten på 4 mnd som får mme. Får jeg ha med ferdigpakkene med NAN på flyet, eller må jeg ha med pulver og så få varmt vann på flyet? Noen som har noen erfaringer?
månestråle32 Skrevet 20. april 2009 #2 Skrevet 20. april 2009 Heia! Vi har reist mye med fly innenlands og noe utenlands med mme. Jeg har ikke hatt med ferdigpakke NAN noen gang pga av at jeg liker best pulver og synes det er lettest å lage. Men om babyen din ikke er kjempe-nøye med temperaturen, så er det sikkert veldig lett med ferdigblandet. Vi har alltid hatt med termos, pulver pakket i småposer og kjøpt kaldt vann på flyet eller Narvesen el. Vi har også fått varmt vann fra flyvertinnene- de har vært veldig behjelpelige! Det er kanskje mest plasseffektivt å ha med pulver, pakket i småposer(men nå er jo USA noe paranoide i forhold til pulver...???) og så få vann fra flyet. Jeg ville tatt med MER enn NOK og til mange flere måltider enn dere tror dere trenger da det plutselig kan være forsinkelser eller et eller annet. Vi har opplevd at det har vært veeeldig godt å ha noe ekstra!!
Frøken Freken Skrevet 20. april 2009 #3 Skrevet 20. april 2009 En venninne av meg som skulle til afrika fikk ikke ha med grøt på kartong. Alt du skal ha med og som er flytende må du kunne smake på i sikkerhetskontrollen. Jeg skal til italia og planlegger å ha med termos med varmt vann, den får jeg ta med om jeg smaker på vannet i kontrollen:) For sikkerhets skyld kan du ringe flyselskapet og sjekke?
serina Skrevet 20. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 20. april 2009 ja, jeg trodde ikke man fikk ha med seg noe flytende væske på fly nå til dags. Så kanskje optimistisk å tro at man får med seg kartong med ferdigblandet NAN.. Kan ringe lufthansa å sjekke, ellers så satser jeg nok på å få kokt vann på flyet, blande til passe temp med kaldt flaskevann og ha med pulver selv.. uff, kjenner jeg gruer meg litt til det styret.. :/
mai mammaen til to Skrevet 20. april 2009 #5 Skrevet 20. april 2009 man har ikke lov å ha med seg veske som er over en dl, med unntak av babymat. så du har lov å ta med mme. Du må legge de nan kartongene i sånne små poser og sende dem igjennom for seg sellv. jeg hadde med forskjellig mat og fruktmos osv på flyet nå for noen uker siden. gikk veldig greit det..
Sunnybeach4gull :) Skrevet 21. april 2009 #6 Skrevet 21. april 2009 Æ fikk lov å ha me ferdiglaga Nan da vi reiste til Tromsø i påska ihvertfall :-) Trengte ikke ta dn ut av veska engang :-P Trur d e svært få me liten baby på armen å masse vesker å greier som blir stoppa lenge i sikkerhetskontrolln :-)
lykkelig78 Skrevet 21. april 2009 #7 Skrevet 21. april 2009 Jeg har hatt med ferdigblandet. Ikke noe problem! Men ta de ut av veska å legg de i de posene de har for å få med seg veske gjennom sikkerhetskontrollen. Åpenhet er viktig, ikke gjem de i veska!
Gjest Skrevet 21. april 2009 #8 Skrevet 21. april 2009 Hadde med termos med varmt vann, pulverdispenser med ferdig oppmålt pulver, flaske med kaldt vann på flyet til tenerife ifjor sommer. De sjekket det ikke engang. Er som noen sier, har man en baby på armen skal det noe til før de gidder å bruke tid på å sjekke. Men lov er det hvertfall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå