lklk Skrevet 20. april 2009 #1 Skrevet 20. april 2009 Min mann drikker brus når ungene ser det, og mener at de ikke kan forvente å få bortsett fra i helgene. Jeg synes ikke jeg har så mange argumenter for at han skal få og ikke dem. Hva synes dere?
mamman til to gutter Skrevet 20. april 2009 #2 Skrevet 20. april 2009 Jeg syns ikke man kan si til barna at de kun får i helgene når han drikker hver dag, så her begrenser vi brusdrikking til helgene og når sønnen vår har lagt seg.
Gjest Skrevet 20. april 2009 #3 Skrevet 20. april 2009 Enig med deg. Drikker lite brus her i huset, men bare i helgene når ungene er våkne.
Gjest Skrevet 20. april 2009 #4 Skrevet 20. april 2009 Enig med deg egentlig, men her hadde vi det en stund slik at når mannen drakk pepsi max (han har sluttet nå) så kalte vi det for voksenbrus og akkurat den brusen fikk de ikke uansett. De få gangene de fikk/får brus var det cola eller annen brus med sukker i. Var aldri noe prostester på dette, men er glad han ikke drikker noe særlig med brus lenger. Mitt beste argument er at barn lærer det de ser vi gjør, ikke det vi sier at de skal gjøre, så ser de pappen drikke brus hver dag vil de vokse opp med å mene dette er normalt og gjerne adoptere (u)vanen selv når de blir eldre. Så kan du jo spørre ham om han ønsker at barna skal drikke brus daglig når de blir eldre?
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 20. april 2009 #5 Skrevet 20. april 2009 Her drikkes det brus i helgene, og etter at ungene har lagt seg Vi drikker ikke brus fremfor ungene uten at de får også, det er unødvendig og ganske dårlig gjort overfor barna syns jeg.
:-)))) Skrevet 20. april 2009 #6 Skrevet 20. april 2009 Akkurat det samme gjorde mannen min. Dvs. det hendte han tok seg et glass brus på lørdags ettermiddag og lot ikke guttungen på 7-8 få. Sa at det ikke var for barn og argumenterte med at barn kunne ikke få alt som voksne tok. Hvis han tok en øl, kunne jo heller ikke barnet få øl.... Hahaha, det var noe av det dummeste jeg hadde hørt sa jeg, men han var ikke enige. For meg var dette helt høl i hue. Klart du kan ta brus og ikke la barna få, det er jo foreldrene som bestemmer. Men hva slags eksempler er vi da. Det blir så overautoritært som overhodet mulig, at etter mye fram og tilbake ble vi enige her om at han kunne gjøre det i skjul hvis han måtte ha brus. Og skulle han bli ferska så fikk han heller gi en slurk til sønnen. Men nå har vi bare brus i helgen til kosedrikke på kvelden. Skulle vi en sjelden gang ha det i uka så får han også. Men nå er han blitt noen år større da....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå