fult hus:) Skrevet 20. april 2009 #1 Skrevet 20. april 2009 Skal ut å fly om ettpar uker å er så spent på flyturen.. er jo 3mndr til tremin, men d er jo bare 1 mnd unna grensa på å fly.. er det ikke når man har 2 mndr å mindre igjen man ikke kan fly? hva syntes dere som ev har flydd i denne tiden om å fly? ble d noe ekkelt trykk i magen elr noe?
Mamma_til_isabella Skrevet 20. april 2009 #2 Skrevet 20. april 2009 Det er forskjellig fra selskap til selskap. Men på lange turer kan du fly inntil 2 mnd før termin og innlands og skandinavi inntil 1 mnd:) Skal ut og fly når jeg er 27 uker:)Bare pass på å drikk masse vann og beveg deg mye:)
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 20. april 2009 #3 Skrevet 20. april 2009 jeg fløy helt fram til 3 uker før fødsel. mener at norwegian har litt andre regler enn sas. i allefall da. gik khelt fint! røre på bena og støttestrømper er mitt tips. siste flyturen gikk ikke bordet ned pga ENORM mage!"!
Mamma_til_isabella Skrevet 20. april 2009 #5 Skrevet 20. april 2009 Jeg jobber som flyvertinne i Norwegian og disse reglene gjelder hos oss: En normal graviditet beregnes til 40 uker. Dersom du venter barn, kan du normalt fly med Norwegian inntil 4 uker før forventet nedkomst. På reiser under 4 timer kan gravide fly med Norwegian inntil 2 uker før forventet nedkomst. Det må fremvises legeattest som bekrefter fremdriften i svangerskapet, samt at legen erklærer den gravide som frisk nok til å kunne foreta flyreisen. Innenfor 2 uker før forventet nedkomst aksepteres ikke gravide passasjerer. Det er lurt og ha med legeattest tidligere i svangerskapet også,da noen flyplasser kan være vrange om du har fått stor mage!Har opplevd at vi ikke fikk med en dame hjem som var 30 uker fordi de på flyplassen ikke ville sende henne med flyet....
septemberpiken Skrevet 20. april 2009 #6 Skrevet 20. april 2009 Var på ferie i uke 28 selv, og det var helt uproblematisk å fly for min del. Passet selv på å bruke støttestrømper og bevege meg litt underveis, men det var preventivt og ikke fordi jeg følte noe ubehag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå