Gå til innhold

Harde kynnere...kylling eller???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ville dere gjort?

Venter mitt 3 barn, er 34 uker på vei. Og siden i går kveld har jeg hatt knallharde kynnere, som tidvis er regelmessige. de er vonde, men jeg kjenner jo at det ikke er rier siden de ikke varer så lenge. Har kontroll på onsdag, og lurer på å sykemelde meg. Jeg er slik at jeg synes det er litt nederlag å ikke klare å jobbe tida ut...og egentlig har jeg ikke tid til å gå hjemme, masse møter på jobb i morgen og utover neste uke...

Men dette bekymrer meg.

Er noget tidlig å skulle begynne å få så harde kynnere synes jeg, det var slik begge de to forrige fødselene mine startet, 1-2 døgn med hardere og hardere kynnere. blir litt redd.

Ville dere ringt legen dersom det fortsetter slik i morgen? og ville dere tatt en egenmelding, tross mye å gjjøre på jobb?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kjenner kroppen din best. Har du overskudd til en eventuell fødsel dersom den skulle begynne nå? Ang. jobbing så er det ingen som klapper deg på skulderen og sier "Så flink du var som slet deg ut for oss". Du må gjøre hva som er best for deg og dine barn.

Skrevet

Harde kynnere er et tegn på at du skal roe ned. Det var iallfall det legen fortalte meg. Tenk på barnet i magen din du, ikke på jobben.

Skrevet

Det er ingen ting å tenke på(mener jeg ihvertfall).. Få en sykemelding. Det må være det beste for deg og den i magen..

Skrevet

Takk for svar.. og det ser ut som jeg bare må slutte å tenke på meg selv og alle andre. Senere på kvelden etter jeg hadde skrevet innlegget fikk vi oss en støkk. Kynnerene ble til rier, regelmessige, kom ca hvert 5 min og varte fra 40 sek til et min...jeg fikk helt panikk, og den verste skyldfølelsen jeg har kjent. Ringte en fødestue (herregud, jeg hadde jo ennå ikke valgt fødested engang, snakk om å være lite forberedt) og fikk beskjed om å legge meg helt flatt. Så lenge jeg bevegde meg og gikk oppreist så ble det bare hardere kynnere/rier. De ringte meg opp hver time, og jeg fikk roet meg litt ned. Og tilslutt sovnet jeg. I dag er alt mye mye bedre. Joda, HAR vært hjemme fra jobb, sammen med mannen min, og nå skal jeg ta det med ro. Som du sier, ingen klapp på skuldren for å slite seg ut.

Så til alle andre med følelsen av å skulle måtte være übermench, stress tror jeg rett og slett er farlig, og da sier kroppen i fra når nok er nok. Nå skal jeg ligge på stas ei stund. Ny kontroll i morgen, og mest sannsynlig må jeg si farvel til jobben nå. Den lille trenger nok de siste 6 ukene på å bli helt klar, og det tror jeg mor og far også trenger:)

Ps. i kveld skal jeg beg å pakke baggen klar, skjønte jo nå at det kunne vært lurt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...