Gå til innhold

til dere som har hatt ivf (både vanlig og øko) :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken syklusdag hadde dere uttak? Er det omtrent på den dagen dere har eggløsning/ville blitt inseminert? eller forskyver syklusen seg, blir lengre eller kortere? (pga hormoner)

Håper på svar:)

Forbereder meg til øko ivf i juli. har funnet ut at jeg skal prøve det, da jeg har hatt 7 negative inseminasjoner. Og prøver å finne ut av både det ene og det andre i den forbindelse:)

Prøver å planlegge med noen venner og deres jobb, når jeg skal nedover, slik at jeg får med meg noen. Har ikke lyst til å reise alene, gruer meg for uttaket:( har liksom hørt alt fra at det kan være kjempevondt til ikke å merke noe særlig.

God klem fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dag tretten eller fjorten. Fjorten i forhold til hvordan jeg tok medisinene, men jeg er ikke sikker på om det egentlig var den dagen som burde telles som mensstart.

Jeg kunne ikke tenkt meg å være alene. Uttaket var en ting - intenst ukult, men kjapt overstått. Men jeg var ganske dårlig i to dager etterpå, og i hvert fall samme dag og dagen etter var det veldig greit å ha noen som fiksa mat og dulla med meg. Hadde vel gått greit alene også om jeg måtte, men anbefaler selskap i tilfelle du reagerer som jeg gjorde (dette varierer åpenbart storlig).

Skrevet

Jeg hadde også uttak på dag 14. Hadde scanning først på dag 2 for å sjekke at alt så greit ut før jeg gikk i gang med hormoner. Så en ny scanning på dag 8 for å se hvordan det gikk, og så en siste scanning dag 11 for å bestemme tid for å uttak og når jeg skulle sette ovitrielle.

Jeg syns uttaket gikk som en drøm og spaserte deretter derfra, tok en buss til sentrum og gikk på cafe for å spise frokost. Etter det gikk hotellet og slappet av, men var også ute og spiste middag. Var øm i magen og hadde vondt, men ikke så mye at jeg hadde behov for smertestillende.

Uansett om man blir dårlig eller ei er det godt å ha noen med seg! Jeg følte en enorm støtte i å ha med noen selv om jeg sånn sett ikke ble veldig dårlig. Man kan jo få dårlige nyheter også og tiden fra uttak til dagen for innsetting er laaaang og man går og lurer på om eggene har blitt befruktet og om de har delt seg og om det blir innsetting ....

Skrevet

Tusen takk for svar begge to:)

Ønsker gjerne svar fra flere, bare kjekt med flere erfaringer:)

klem

Skrevet

På mine 3 inseminasjoner ble jeg ins. på dag 16. På IVF-forsøket hadde jeg egguttak på dag 15 - så noenlunde likt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...