Mamma_til_isabella Skrevet 20. april 2009 #1 Skrevet 20. april 2009 Noen som har peiling på vekstavvik? Var på ul i går er i min 25 uke og snuppa lå 8% under gjennomsnittet,noe legen sa var normalt.Har lest på nett og funnet ut at alt ned til 22% er normalt. Andre som har hatt avvik på veksten?
mer enn bare mor Skrevet 20. april 2009 #2 Skrevet 20. april 2009 kanskje jeg spør dumt, men hvordan fant han ut hvor stor prosent avviket var? (hehe, tror ammetåka har satt inn allerede, men jah..) husker du hvor mange centimeter din lille var? jeg har også en liten baby som er under gjennomsnittet, men min er også under normalen.. men så lenge den vokser (og det gjør den) så er alt bra sier jordmor......! så alt er sikkert i orden med din lille også men jeg har enda ikke vært til ekstra UL pga det.. går oftere til jordmor på kontroll.. ble du henvist til ekstra ul eller?
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 20. april 2009 #3 Skrevet 20. april 2009 jenta mi lå mellom 8-25% under snitt...ble tett oppfullgt med ul.til termin var hun 2.4 kg, men frisk og rask;-)) noen må være små når noen er godt over gj.snittet;-)) viktigste er at det er en jevn stigning;-)
Mamma_til_isabella Skrevet 20. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 20. april 2009 Hun målte magemål,hodemål og de samme målene som på ul.Ikke lengden på bebisen! Hun sa heller ikke noe om at jeg skulle komme tilbake. Sf målene mine er normale iallefall:) Kan jo hende et flater seg ut og 8 % var heldigvis ikke mye iallefall:)
Mamma_til_isabella Skrevet 20. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 20. april 2009 Nei,ble ikke henvist.Var tilfeldig jeg dro på sykehuset.Var deg pga lite liv men snuppehøna hadde lagt seg på tvers og sparket innover:) Hun sa at hun var en frisk baby så tror jeg kan slappe av.De vokser vel litt forskjellig de også
mer enn bare mor Skrevet 20. april 2009 #6 Skrevet 20. april 2009 hehe, da så... var kanskje litt på viddene jeg da.
Mamma_til_isabella Skrevet 20. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 20. april 2009 Hvor mange % avvik hadde du da?
mer enn bare mor Skrevet 20. april 2009 #8 Skrevet 20. april 2009 har kun vært på ordinær UL og da var alt bra.. men symfysemålene er under det normalmerkede feltet..... de følger med på veksten, og så blir jeg evt henvist til UL hvis det ikke vokser godt nok.. går hver 14.dag til jordmor.. men kjenner masse spark, så går ut i fra at alt er bra. tror kanskje småen vokser dårlig fordi jeg har stresset masse...
Mamma_til_isabella Skrevet 20. april 2009 Forfatter #9 Skrevet 20. april 2009 Du ligger under den grønne streken?eller under hele både den røde og den grønne? Godt de passer på deg;)
mer enn bare mor Skrevet 20. april 2009 #10 Skrevet 20. april 2009 ja, under begge.. jm sier man ikke skal bekymre seg så lenge småen vokser, men man blir jo alltids litt bekymra da.. særlig når alle (ukjente og kjente) måper når jeg sier jeg straks er 6 mnd på vei.. :S men er ikke stor i utgangspunktet heller da, så... ja, det er godt de følger med.. gir en trygghet det i alle fall...
Artica Skrevet 20. april 2009 #11 Skrevet 20. april 2009 Da jeg var gravid med nr 1, reagerte jordmor på symfysemålet mitt. Hun syns det var for lite, og sendte meg på ul. På ul fikk jeg beskjed om at fosteret var veldig lite, 1500 gram i uke 36 ca. Måtte tilbake etter en uke for å sjekke, og da hadde hun plutselig "vokst" over en kg. Jordmor sa bare at da ser vi iallefall at hun vokser, og ikke tenk så mye på vekten, den stemmer nok ikke. Hun kom til termin og veide 3280. Altså en helt normalvektig liten jente. Skal de følge deg opp videre med ul?
Mamma_til_isabella Skrevet 20. april 2009 Forfatter #12 Skrevet 20. april 2009 Så lenge småen din vokser er sikkert alt kjempe fint:) Om det er en trøst er jeg straks 6 mnd på vei jeg også men det ser ikke sånn ut! Du må si i fra hvordan det går da!Siden vi er litt i samme situasjon... Du har termin i august du og?
mer enn bare mor Skrevet 20. april 2009 #13 Skrevet 20. april 2009 artica: så lenge han vokser, så regner jeg ikke med at det blir ekstra UL.. men tenkte å nevne det for legen også i morgen... kjenner masse liv, så prøver å nyte det og ikke tenke så mye på målene.. men skulle gjerne hatt litt mer mage, da jeg var veldig tynn før, så tror kroppen min har godt av et par kilo til for å fungere etter fødsel:) charlotte: har termin 25.juli. når har du?
Mamma_til_isabella Skrevet 20. april 2009 Forfatter #14 Skrevet 20. april 2009 Jeg har termin 4 august:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå