Liiiisa Skrevet 20. april 2009 #1 Skrevet 20. april 2009 Tassen min e begynt med fast føde, der han ete en heil porsjon med graut til morning og kvelds,ellers gjer eg han fruktpure en gang på dagen , så resten av måltida e melk..han e 5,5mnd... Men melka..d e et mareritt enkelte ganga å få i han...han nekta...han e flaskebarn..han ete mellom 400-700 ml i døgnet melk.. så kjem fast føde i tilegg.. men ekje d litt lite melk..?? han ete godt melk når eg gjer han i søvne... =) ellers ete han alt av fast føde uten problem..men eg vil så gjerne han ska drikke litt meir melk..eller e d nødvendig når han ete godt ellers ??
lillemirakel!! Skrevet 21. april 2009 #3 Skrevet 21. april 2009 blir litt letta når jeg ser at det er flere som har det slik! vår situasjon er heeelt lik din, helt umulig å få i han melk så jeg gir han to flasker i søvne på dagen for at han skal få i seg minimum.... han får middagsglass og grøt , altså to faste måltider til dagen. Hvis jeg ikke hadde gitt han i søvne hadde han kun tatt ca 80-100 på morran, 80 til lunch, ingenting resten av dagen og 200 på natta....blir litt lite. når jeg gir han i søvne blir det tilsammen ca 160-180 morra og formiddag og 200 natt. får nøye meg med det:-) Men er nok normalt da! de kan og sier så lite om flaskebarn på hs, føler meg nesten diskriminert:-) lykke til
lillemirakel!! Skrevet 21. april 2009 #4 Skrevet 21. april 2009 han er forresten like gammel som din, 5,5 mnd
Lunita_ Skrevet 21. april 2009 #5 Skrevet 21. april 2009 gutten vår er 7 mnd.. han får to grøtmåltider og middag på dagen, prøver å gi han melk i mellom måltidene med fast føde,men det er ikke lett...Han vil bare ta flaska litt på morgenen og før han skal legge seg...ellers på dagen drikker han kanskje bare 40 ml om gangen...Tror han får iseg 400ml i døgnet nå... Han er ikke så veldig fan av vann heller,men jeg heller i han litt fra tutkopp noen ganger på dagen da. Jeg er redd han blir tørst jeg..Virker som det bare er orentlig mat som er tingen fortida:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå