Gå til innhold

Arbeidsledighetstrygd, når man sier opp selv.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt en jobb i et år nå med mye høyere inntekt en den jobben jeg hadde før.

Når jeg søker arbeidsledighetstrygd, regner de utifra det siste året eller tar de lengre tilbake når de skal regne ut ?

Jeg er nødt til å si opp jobben jeg har nå, for mange kveldsvakter og helgvakter. Er alenemor for tre snart og da klarer jeg ikke å jobbe de

samme vaktene som før.

Er det ikke slik at man får karantene i 8 uker ? Altså ingen penger i 2 hele måneder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

joda karantene i 8 uker.

enten regner du ut gjennomsnittet de siste 3år vist ikke det er mulig (permisjoner osv) bruker de bare de siste mnd.

Skrevet

De regner ut fra de 3 siste årene(også permisjonen) og deler det slik at de finner ut den gjennomsnittlige mnd lønnen for de 3 årene.

Ja jeg vet dette for jeg er selv arbeidsledig og har hatt permisjon i de årene de regnet ut fra. Det gjør også slik at jeg kun får dagpenger i 52 uker for foreldrepengene gjelder som utbetaling, men ikke som grunnlag når de skal regne ut hvor lenge du får dagpengene.

Så nå er det ikke mye jeg får siden jeg hadde 80% lønn i permisjonen.

Håper jeg får jobb snart.

Og ja det er 8 uker karantene, men du kan faktisk forhandle om det siden du må si opp jobben på grunn av arbeidstiden og små barn. Jeg slapp karantenetiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...