Gå til innhold

ang å gi mme og langtids amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører alle steder at vist en skal beholde melken og amme lenge er det nødvendig at en ammer ofte og at det er ingen ting som heter at en ikke har melk nok. det er bare å ligge babyen ofte nok til.

Jeg har forsøkt dette kjempe lenge nå, men usansett hva jeg gjør får jeg ikke nok melk om kvelden. Hun roer seg ikke ned før hun har fått 130 ml mme.

Noen andre som hadde det slik og likevel fått til å amme til barnet er over året? Har veldig lyst til å amme lenge..... Kan en holde på å amme lenge selv om en innemellom må gi litt tillegg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt feil at man kan få opp produksjonen uansett. Min ynste var en ivrig suger, men likevel så fikk jeg ikke nok melk til henne. Hadde heller ikke det med eldste. Så etter at jeg hadde amma (en halvtime til en time) så ga jeg flaske. Funka bra det!

Skrevet

Ja, du kan holde på med amming en god stund (jeg ga meg rett før hun var året). Bare pass på å gi henne pupp før hun eter seg mett på mme.

Det er forresten på kvelden det er minst melk i puppene - men kanskje den feteste. På natta er ammeproduksjonen på topp, så hvis man har lite bør man for all del ikke kutte ut nattamminga (selv om det er fristende pga søvnen). Nattamming stimulerer produksjonen. På morgenen har derfor de fleste mest melk. Så går produksjonen litt ned i løpet av dagen.

Skrevet

Jeg ammet mine første til rundt året. Da sluttet jeg fordi jeg ville slutte selv (men hadde fremdeles mye melk). Men jeg ammet mye også om natten (gjerne 3-4 ganger per natt fordi de var mest sulte på natten).

De hadde en periode rundt 3-4 mnd da det virket som om de ikke fikk nok melk mot kvelden. Jeg følte at de hang i puppen hele kvelden, og aldri ble mette... Flere anbefalte at jeg begynte med mme, men siden de ikke tok flaske heller, var det bare å la de henge i puppen, hehe. Det økte vel produksjonen.

Du kan jo prøve å tilby henne så ofte hun vil. Selv om det virker som om brystene er helt tomme, klarer hun nok likevel å få ut litt. Prøv å amme henne først, og når det føles tomt - gi mme.

Du får sikkert en del gode tips hvis du går inn på Ammedebatten her på DinBaby:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...