Venter på lilletulla Skrevet 20. april 2009 #1 Skrevet 20. april 2009 Hei. Har fått påvist PCO og er redd for hva dette betyr. Vet ikke mer enn at det er diagnosen jeg har fått og skal få mer oppfølging etterhvert. Kan noen hjelpe meg å forklare litt i korthet hva dette er... Jeg ønsker meg så veldig barn, vi har forsøkt aktivt siden vi mistet i uke tolv i sept i fjor. Er veldig glad for om noen kan svare.
Gjest Skrevet 21. april 2009 #2 Skrevet 21. april 2009 Hei Solen. Så trist at du også har blitt "en av oss"... PCO er ikke trivelig i det hele tatt! Når det er sagt er det heller ingen krise! De aller fleste med PCO som ønsker seg barn får det, på den ene eller den andre måten PCO(S) er en hormonell forstyrrelse, som kan føre med seg mye ubehag, dessverre... Man har cyster på eggstokkene, som medfører at eggene har problemer med å komme dit de skal være, og de kan også ha dårligere kvalitet/blir ikke skikkelig modne. Man har lett for å legge på seg, mange er isulinresistente, som igjen fører til mer ustabile hormoner og mange kan være plaget med (mannlig) hårvekst på de mest ugunstige plasser på kroppen Mange er plaget med magesmerter, løs/hard mage, føler seg slitne/deprimerte og noen kan ha for høyt blodtrykk. Det er mange ting man kan gjøre for selv for å bedre situasjonen. Mat med lavt innhold av karbohydrater, kombinert med aktivitet reduserer plagene, og man føler seg mye bedre. Mange har også blitt gravide etter endring i livsstil. Hva er din historie? Hvilke undersøkelser har du tatt? Ikke gi opp! Du har vært gravid, og kan bli det igjen. Jeg vet at det ikke er lett, har selv mistet to ganger, men man kan jo ikke gi seg! Drømmen min om å få barn skal gå i oppfyllelse Send meg gjerne en PM dersom du vil snakke privat Lykke til!
Venter på lilletulla Skrevet 21. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 21. april 2009 Takk for svar:) Det hjalp godt at du øyner håp i det fjerne:) Har sendt deg en PM!! takker igjen
Venter på lilletulla Skrevet 21. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 21. april 2009 Lurer litt på hvordan det behandles da?! Er slank, trener mye, er aktiv syklist og løper. Har ikke noe uønsket hårvekst egentlig, eller noe stor utfordring ifht å legge raskt på seg. Bør man unngå karbohydrater pga cyste dannelser?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå