Gå til innhold

legetime i morgen........ :S

Anbefalte innlegg

Skrevet

har gitt beskjed om at jeg trenger sykemelding.. men vet ikke helt hvor mye og evt hvor lenge.. er i min 27.uke, og har sånn sett under 11 uker igjen å jobbe før permisjonen min begynner..

fosteret mitt er under normalen, så er litt bekymra for det. samtidig så vet jeg at så lenge han vokser så går det bra, og det gjør han jo, men likevel. gravide har jo lett for å bekymre seg..

ellers så er jeg fysisk i god form.. litt vondt i ryggen innimellom, men det har jeg når jeg ikke er gravid også, så det er liksom ikke noe farlig.

men det største problemet er vel at jeg føler meg totalt utbrent.. fungerer bra på jobb, men merker at jeg presser meg til det ytterste der, for så å ha null krefter igjen når jeg kommer hjem...

orker ikke engang kjøpe eller ordne til noe til babyen kommer.. og syns vel egentlig det er litt rart siden det er vår første og etterlengta gutt;)

andre som har eller har hatt det sånn?

får man sykemelding for sånt?? og hvor stor sykemelding?

har en ganske krevende jobb.. og sjefene mine sa idag at jeg kun må tenke på meg selv nå, og at jeg har holdt ut lenge i forhold til feks andre som har vært gravide i samme firma.. de har allerede ordnet det for å dekke inn meg, så sånn sett er det jo greit.. slipper å ha dårlig samvittighet ovenfor jobben..

sikkert vanskelige spm å svare på.. men blir kjempebra for alle innspill...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette var nesten som å lese om meg selv, dette!

Hadde det akkurat som deg, og bestemte meg for å ta vare på ungen, meg selv og min egen helse fremfor å slite meg ut - uten noen som helst form for takk. Bestilte legetime, og så for meg at jeg måtte komme med den laaange utbroderingen om hvorfor jeg ønsket sykemelding. Alt jeg gjorde var å si at jeg ønsket å trappe litt ned på grunn av jobben og null overskudd. Jeg så for meg at jeg skulle få 20% sykemelding, men før jeg fikk sukk for meg - hadde legen min satt meg på 40%. Nå jobber jeg annenhver dag, og ser for meg at jeg kommer til å fikse dette frem til sommerferien. Hvis ikke, så ringer jeg bare til legen for å få enda mer sykemelding. Null problem. Får litt dårlig samvittighet av og til, men det går fort over.

Skrevet

jepp.. tror jeg bare skal være ærlig med legen i morgen, og bare si det sånn som jeg har det... har en tendens til å være "veldig forsiktig" med å si at jeg trenger sykemelding.. og syns det hele er litt "nedverdigende" da jeg aldri har hatt sykemelding før, og hadde sett for meg å jobbe til permisjonsdatoen..

var visst ikke så enkelt å være "supergravida"....

Skrevet

jeg er i samme båt, men er bare 21+2..har legetime på osdag for å høre om sykemelding..legen sa til meg i uke 10 at han er villig til å sykemelde meg i den grad jeg selv ønsker i svangerskapet, for han vet at jeg alltid presser meg til det ytterste..

jeg har en kronisk magesykdom som plager meg innimellom, pluss migrene og allergi som jeg ikke får nok medisiner mot når jeg er gravid..er helt utkjørt, og har NULL overskudd til 3-åringen hjemme..er pga dårlig samvittighet ovenfor henne at jeg ringte legen og bestillte time!jobber i barnehage, og der er det ikke lett å ta det rolig heller...

man bør lytte til kroppen, og ta vare på seg selv, familien og babyen i magen;-)

Skrevet

jepp.. det har begynt å gå mer og mer opp for meg at det er vår lille familie som teller...og ikke jobbprestasjoner nå i disse tider..

har fått en god del velment "kjeft" av samboer, venner og familie.. så er begynt å forstå at jeg må ta det til meg.. :)

er jo ikke ofte man er gravid, og vil gjerne gjøre alt "riktig" i forhold til hva bebisen trenger.. og det er jo et visst ansvar vi bærer på også.. tross alt sønnen til samboeren min, det første barnebarnet på hans side, osv..

er veldig spent på hva legen sier..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...