Gå til innhold

Hva betyr Urin: A1+ L2+ ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

JM har skrevet dette på helsekortet mitt.. men hun sa ingenting om hva d betydde.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At du har +1 på proteiner i urinen og +2 på bakterier, dette kan indikere at du kan ha en urinveisinfeksjon (UVI), at urinprøven din var litt forurenset (mest sannsynlig) el. +1 på proteiner sammen med BT på over 140/90 kan også være tegn på begynnende svk.forgiftning, men da tror jeg nok hun hadde sagt noe. Litt pussig at hun ikke nevnte noe da, er jo vanlig at de sender prøven til dyrking sånn i tilfelel det kan vøre UVI.

Skrevet

Hmm.. Jeg får ringe å høre med henne.. Takker for svar hvertfall :) Jeg har null peiling på slikt, så d er greit å kunne spørre på forum som dette :)

Skrevet

Hos oss er L leukocytter, som ikke antyder bakterier (hvilket nitritt gjør), men at "det er noe". A aner jeg ikke hva er, for det bruker vi ikke..

Skrevet

A står for albumin (type protein)

L står for leukocytter (hvite blodlegemer)

Skrevet

Ah... jeg har hørt ordet leukocytter før (husket bare ikke hva det het), men da jeg spurte på legekontoret fikk jeg til svar at det er når det er bakterier og sånt de bruker dette ordet, var derfor jeg trodde det var bakterier, men da lærte jeg noe nytt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...